Geplaatst: 5 juni 20255 Jun Op 1-6-2025 om 00:00, Vrouwholle zei: hoewel jij van deze mischien niet weet hoe die opgekweekt is… bio of niet.,, Mijn tante heeft ze gewoon in een random winkel gekocht. Dus ik durf ze niet zomaar te gaan eten eigenlijk. Maar wel een leuk weetje.
Geplaatst: 5 juni 20255 Jun Een selectie van de bloemen. Een van de laatste nog in volle glorie staande pioenrozen. Mooie rode klaproos. Dan een lila en meer roze papaver (met op de achtergrond kamille). Digitalis, vingerhoedskruid. Nigella, juffertje in het groen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 8 juni 20258 Jun Voor het eerst borage dit jaar, wat een prachtige kleur toch. En leuk af en toe een roze er tussendoor, dat was een leuke verrassing.
Geplaatst: 8 juni 20258 Jun Ja prachtig. Ik had hem vorig jaar ook op diverse plekken. Ik heb nog geen bloemen, maar ik zie al knoppen. Sneller dan vorig jaar in ieder geval. Het voordeel is, je hoeft hem nooit meer te zaaien, ik heb hem wel 100 x in mijn tuin staan, uiteraard een boel weggehaald, maar een aantal in de volle grond gezet, die ik allemaal moet ondersteunen. En dan maar hopen dat mijn hond eraf blijft, want is super giftig. Vorig jaar at ze ervan. Dus let maar op, hij verschijnt volgend jaar bijna in elke bak.😊
Geplaatst: 9 juni 20259 Jun @Petrasmoestuin Wat grappig dat je dat zegt, zelf nog niet gezien 😃. Ik zie vooral dat ze gesnoeid en bovenaan aangebonden moeten worden 😉. Maar dat doe ik na de bloei.
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun Dubbel gevulde rozen staan in bloei. Ruiken heerlijk. Alleen mooi als het niet regent. Anders schimmelen ze heel rap dus kom maar door met alle zon!
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun Tussen alle andere maanzaad papavers vanmorgen een gevulde rode!!😍 En een andere kleur paars! 😍 Grootste bos lyrisch tot nu toe geplukt!😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun Prachtig die bloemen @Vrouwholle Wij zetten hier de bloemen in een vaasje op de eetkamertafel. 10 juni 202510 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun Oooh echte beauty’s @Petrasmoestuin 😍 die onderste is dat een David Austun Roos? 😍 Zo mooi! Ben ik jalours op hoor!! 😊 Ik heb alleen de rode rozen en 2 rose stamrozen die dan vooral ‘s winters ook mooie bottels hebben…😍 Ik ben nu de kamille uit mijn voortuinbakken aan het “ oogsten” anders nemen ze mijn hele bakken over…😬 Ziet er dan nu weer beetje kaal uit… maar ik ga daar bonen planten zetten die al gegroeid zijn…. Als het tenminste ff droog wil worden hier….🤞🤞🤞🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun 9 minuten geleden, Vrouwholle zei: David Austun Roos? Ja dat denk ik. Joh wij zitten hier in een huurwoning en er staan wel 10 soorten rozen, als het er niet meer zijn. Ook 6 soorten hortensia's en allemaal bloemen waar ik nada (ja in Spanje gewoond he) verstand van heb. Toen ik de groentetuin nog niet had, ging ik alles kopiëren en via een app kijken wat voor planten/bloemen het waren, maar nu gewoon geen tijd en dit forum is ook verslavend. Ik ga kijken of het even droog is buiten en moet ook nog binnen wat zaaien. De bak voor de waterspinazie staat al opgewarmd, ik ga toch nog veel van deze zaaien. De 2 plantjes buiten doen het nu goed met dit rotweer, dus dan zal de rest ook wel lukken. (eerst getest).
Geplaatst: 10 juni 202510 Jun @Vrouwholle Even een foto gemaakt De app zegt: Damast roos. Hij staat bij ons op het terras, zakte door van de vele bloemen, mijn man heeft het moeten verstevigen. Even gekeken op internet, het moet een Biologische damastroos zijn, de gewone is wat weider, deze is mooier gedraaid. 10 juni 202510 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 11 juni 202511 Jun Op 10-6-2025 om 13:08, Vrouwholle zei:Dit is toch geen kamille? 🤔 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 11 juni 202511 Jun 1 uur terug, acpronk zei:Dit is toch geen kamilleDubbelbloemig moederkruid volgens mij. Ruikt naar kamille. We hadden het vroeger thuis in de tuin.
Geplaatst: 11 juni 202511 Jun De digitalissen in de voortuin zijn net over hun hoogtepunt heen, vanaf nu gaat het bergafwaarts met de mooie aren niet in de laatste plaats door de vele luizen dit jaar. Midden tussen hetvingerhoedskruid heb ik ook een mooie Persicaria microcephala 'Purple Fantasy' staan, die bloeit nu ook, de bloemen zijn klein. Je ziet de plant eigenlijk niet zo goed, morgen zal ik een betere foto maken. 11 juni 202511 Jun aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 juni 202511 Jun Ik had het juist voor iemand opgezocht @acpronk 🤔En er zijn web site’s die het wel als kamille verkopen…Maar jij hebt gelijk @Dahli als ik op moederkruid Google vind ik bij Vreekenzaden de enkel- en dubbelbloemige moederkruid en het verschil met kamille zit in dan in het blad. Gelukkig beide eetbaar en geneeskrachtig. Een vaste plant zelfs!!…. Dus weer wat geleerd!!👍😊 fijn toch dat delen met elkaar!🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱
Geplaatst: 13 juni 202513 Jun New Dawn. Niet de állermooiste klimroos, wel de makkelijkste. Zeker in de halschaduw, deze krijgt pas vanaf 15:00u zon.Ik zie nu dat ik die afhangende tak voor de voordeur even moet opbinden. Anders gaat de krantenbezorger of postbode mopperen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 juni 202513 Jun Prachtig die roos, een klassieke roos voor aan je huis!Enne mooi vlavlip dat havikskruid. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juni 202513 Jun Mijn New Dawn bloeit alleen aan de kant van de buurvrouw 😠 Ik krijg wel elk jaar een foto 😁 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 juni 202514 Jun Dahliaknollen en ranonkels in de week. Morgen in potten uitplanten. Van een vogel kreeg ik nog deze spontane zaailing tussen de tegels. Hertshooi. Heb ik zelf nergens in de tuin, dus. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.