Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bordeauxe pap (ervaring met)


citroen

Aanbevolen berichten

Ik dacht anders dat Bordeauxe pap een middel was, wat ook in de biologische landbouw toegelaten was ? Maar kan me vergissen hoor.

Weet wel dat ik het ken als middel veel toegepast in de druiventeelt. Misschien wat ouderwets. Maar schijnt heel werkzaam te zijn.

 

Allemaal van hear-say. Ik heb het in de schuur staan in fr. voor m'n druiven. Maar ze zijn nog nooit ziek geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor de aardappelplaag ,of het zou zijn om de aardappelplaag te voorkomen , preventief dus .maar hiervoor is het te laat nu .trouwens als het zo een zwaar vergif is gebruik ik het niet .Hier bij ons op het complex is het de normaalste zaak , het te gebruiken , nooit heb iets gehoord over de giftigheid ervan . zouden zij wel de giftigheid hiervan kennen .... ? Ik ga ze er toch eens op attent maken

Wat ik volgend jaar zeker preventief ga gebruiken , en dat heb ik hier op het forum gelezen is

3 liter calcium melk mengen met 5 liter water en dat sproeien over de opkomende aardappelen als ze ongeveer 20 cm hoogte hebben . Dat moet prima resultaten gegeven hebben .

Ongelooflijk dat bordeauxe pap in belgie toegelaten is voor de biologische teelt ,en in nederland verboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Cuprex 50%WG Bio tegen aardappelplaag is hier in België ook gewoon verkrijgbaar in het tuincentrum, heb het ff gegoogled en dat schijnt zo'n beetje hetzelfde te zijn als bordeauxse pap (koper..). Werken zal het wel, maar ik zou denken dat het kopergehalte van de vruchten ermee omhoog gaat en ik weet niet in hoeverre dat goed is.

 

Daarnaast vrees ik ook dat je wel een tijdje zal mogen bezig zijn met alles te gaan spuiten, moet je elke 10-14 dagen opnieuw doen, en op de huid komen etc is zeker niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat zware metalen in je lijf blijven? Dus dat het niet meteen giftig is, maar opbouwt tot een punt waar je er last van krijgt?

 

Anyhoe, citroen, er zijn ook redelijk resistente pootaardappelen op de markt. Het zou zonde zijn als je het volgend seizoen weer zou krijgen! Dus goed dat je nu al inleest!

 

Overigens zijn er in belgië veel stoffen beschikbaar die we in NL niet kunnen komen. Ook bestrijdingsmiddelen tegen ratten oid zijn aan minder strenge regels gebonden.

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...