Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Is dit komkommer, meloen of courgette....??


Wendy0411

Aanbevolen berichten

Haha, weet niet zo goed hoe dit nieuwe bericht te noemen... Vandaag hebben we op de tuin wat planten van iemand gekregen, maar zij wist zelf eigenlijk ook niet meer wat het was. Nou, ik weet het al helemaal niet, dus daarom drop ik deze vraag bij jullie?

Ik vind het wat weg hebben van een komkommer, courgette of meloenplant, maar misschien zit ik nu wel helemaal fout.... Wat denken jullie ervan?

imag169529801340304015.jpgimag169448151340304002.jpg

 

Deze staan in een ander bakje, dus misschien is dit ook wel een andere plant, ik weet het echt niet, haha:

imag169162891340304108.jpgimag169057671340304094.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pompoen, goeie, ja, dat zou ook nog kunnen inderdaad...

 

Gezien de groei van mijn eigen courgette, denk ik ook dat die het niet is.. Maar wat je zegt Jorieke, ik weet ook niet hoe een klimcourgette eruit ziet... Rantje, jij wel toch? Heb jij die niet in je tuin?

 

Haha, denk dat ik er gewoon twee bij mijn andere vruchtgewassen ga zetten, dan zie ik wel wat het gaat worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste foto's zijn zonder twijfel courgettes. De eerste foto is lastig, maar in ieder geval geen komkommer, want die bloemen zijn veel fijner en je ziet immers dan kleine komkommertjes. Meloen is het ook niet, ook daar zijn de bloemen veel fijner van en bij meloen zitten er ook vaak een paar bij elkaar in een bladoksel. pompoen heb ik nooit gehad, maar is nauw verwant met courgette, en de knoppen lijken mij erg op die van courgette. Ik zeg pompoen (eerste foto), maar 100% zeker ben ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook: tweede plant: courgette. De eerste plant is denk ik een pompoen, maar kan net zo goed een klimmende/kruipende courgette zijn. Die ziet er hier net zo uit. Meloenen heb ik nooit gehad, dus of het daar op lijkt weet ik niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pompoen en courgette. Zien er precies uit als mijn planten. 't Is wel allemaal familie natuurlijk, en het duizelt van de variëteiten maar meestal heeft een courgette scherper, dieper ingesneden blad (de laatste foto). De pompoen is wat ronder qua blad. Bovendien heeft de pompoenplant een meer vertakkende opbouw. De courgette vormt meestal eerst wat meer een rozet. Maar dat kan per ras verschillen.

Zeker geen komkommer (niet de juiste bloemknoppen) en om die reden ook geen meloen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...