Wendy0411 Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Haha, weet niet zo goed hoe dit nieuwe bericht te noemen... Vandaag hebben we op de tuin wat planten van iemand gekregen, maar zij wist zelf eigenlijk ook niet meer wat het was. Nou, ik weet het al helemaal niet, dus daarom drop ik deze vraag bij jullie?Ik vind het wat weg hebben van een komkommer, courgette of meloenplant, maar misschien zit ik nu wel helemaal fout.... Wat denken jullie ervan? Deze staan in een ander bakje, dus misschien is dit ook wel een andere plant, ik weet het echt niet, haha: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ik denk meloen. Maar komkommer kan ook. Geen courgette, al weet ik niet hoe een plant er uit ziet van de klimmende courgette-soort. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Kan allemaal, meloen denk ik niet, maar das gevoel. Kan ook nog pompoen zijn Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendy0411 Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 Pompoen, goeie, ja, dat zou ook nog kunnen inderdaad... Gezien de groei van mijn eigen courgette, denk ik ook dat die het niet is.. Maar wat je zegt Jorieke, ik weet ook niet hoe een klimcourgette eruit ziet... Rantje, jij wel toch? Heb jij die niet in je tuin? Haha, denk dat ik er gewoon twee bij mijn andere vruchtgewassen ga zetten, dan zie ik wel wat het gaat worden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannie Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 als de vruchtjes eraan zitten weet je het antwoord ik had het met komkommer/augurk, netjes stokje erbij toen viel er een bak, stokjes eruit..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ja dat klopt, die kan het ook zijn. Als het droog is kijk ik wel even, dioe van mij heeft best veel blad, even kijken wat eronder zit, of het erop lijkt. Volgens mij heeft bij mij alleen een gewone courgette zoveel knoppen bij elkaar eigenlijk Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dian2024 Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ik denk ook meer aan courgette , pompoen heeft toch wat rondere bladeren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 De laatste foto's zijn zonder twijfel courgettes. De eerste foto is lastig, maar in ieder geval geen komkommer, want die bloemen zijn veel fijner en je ziet immers dan kleine komkommertjes. Meloen is het ook niet, ook daar zijn de bloemen veel fijner van en bij meloen zitten er ook vaak een paar bij elkaar in een bladoksel. pompoen heb ik nooit gehad, maar is nauw verwant met courgette, en de knoppen lijken mij erg op die van courgette. Ik zeg pompoen (eerste foto), maar 100% zeker ben ik niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Lijkt erg op mijn pompoenplant Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ik zeg eerste plant = pompoen (welke??? Gééééén idee )tweede plant= courgette (zal inderdaad een klimmende zijn, maar het lijkt er veel op) Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefje78 Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Ik zeg ook: tweede plant: courgette. De eerste plant is denk ik een pompoen, maar kan net zo goed een klimmende/kruipende courgette zijn. Die ziet er hier net zo uit. Meloenen heb ik nooit gehad, dus of het daar op lijkt weet ik niet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Niet helemaal goed opgelet... de 2e is denk ik een courgette dan. Maar gewoon niet zo stevig opgekweekt Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Ik ga ook voor 1/pompoen ( rondere bladeren) 2/courgette..uitgeschoten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Pompoen en courgette. Zien er precies uit als mijn planten. 't Is wel allemaal familie natuurlijk, en het duizelt van de variëteiten maar meestal heeft een courgette scherper, dieper ingesneden blad (de laatste foto). De pompoen is wat ronder qua blad. Bovendien heeft de pompoenplant een meer vertakkende opbouw. De courgette vormt meestal eerst wat meer een rozet. Maar dat kan per ras verschillen.Zeker geen komkommer (niet de juiste bloemknoppen) en om die reden ook geen meloen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wendy0411 Posted June 22, 2012 Author Share Posted June 22, 2012 Ah fijn, thnx allemaal! Dan gaan er 2 de grond in en 2 in potten. De mooiste haal ik er tussenuit, de rest mag terug Benieuwd of het nog wat gaat worden... Het is geen klimcourgette toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Ik zeg: wacht op de vrucht, dan weet je het Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefje78 Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 Tja die eerste...kan ook een klim/kruip-courgette zijn. Die heb ik hier, en is net zoals pompoen, en net zoals op de foto, vertakt en heeft ronder blad dan de 'gewone' courgette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts