Rookie Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Van mijn veldsla plantjes zijn onder de grond de wortels doorgeknaagd. Ik heb de grond al goed omgewoeld, maar ik kan geen engerlingen vinden. Zijn er nog meer beestjes, die dit doen? Wat kan ik er tegen doen? Quote
MSDG Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Ja, veenmollen of woelmuizen of woelratten. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Jorieke123 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden En ook aardrupsen en emelten en ritnaalden. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rookie Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden 😮 Dat zijn veel mogelijkheden... Dit is trouwens niet in de volle grond, maar in één van mijn bakken. Wat zou ik ertegen kunnen doen? Is er iets waar ze niet van houden, kruidnagel of zo?  Quote
Arja Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Als er vreetbeesten in de aarde van je bakken zitten, zou ik overwegen die aarde te vervangen. Juist in bakken is dat redelijk beheersbaar. In de volle grond minder, ik kan moeilijk mijn tuin afgraven. Is het een grote bak? Â 1 Quote
Rookie Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Ongeveer 2,5 á 3 zakken grond, schat ik zo. 2 uren geleden aangepast door Rookie Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Wat erg @Rookie, is dat in een van je nieuwe kweekbakken? Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Het kan ook een slaboorders zijn. Ik weet niet of die ook de veldslawortels eten. Je moet allert zijn op een net nieuw aangetast plantje en dan de hele plant met wortel en al in één schep op een schotel mikken. Dan kan je bij de wortels kijken of er niet een lange dunne larf zit. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.