Ga naar inhoud

Kruidenthee: ingrediëntenlijst, mixen en droogmethodes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maakt het nog uit of je langs de weg plukt vanwege de uitlaatgassen? Of kan dat geen kwaad? Wat is de beste plek om brandneteltopjes te plukken?

Ik heb trouwens kamillezaad dat uitgroeit tot planten die geschikt zijn voor de thee e.d. gevonden. Ik weet niet hoeveel er in een zakje zit, maar zal ik een beetje in de caroussel doen voor de mensen die het willen?

Weet iemand waar ik zaden van bloemen kan vinden die mild zijn en geschikt voor de thee? De meesten op de lijst hebben een te heftige werking. Ik ga vooral voor niet te sterke, smaakvolle thee zonder/met zo min mogelijk 'side-effects' .

Geplaatst:

Ik zelf zou het niet langs de weg plukken. Die uitlaatgassen blijven daar het langst hangen.

Kijk s in t bos, of langs een weiland met fietspad?

Good things come in small packages

Geplaatst:
Weet iemand waar ik zaden van bloemen kan vinden die mild zijn en geschikt voor de thee? De meesten op de lijst hebben een te heftige werking. Ik ga vooral voor niet te sterke, smaakvolle thee zonder/met zo min mogelijk 'side-effects' .

De lijst in het eerste bericht van dit topic: gemengde-kruidenthee-t2250.html komt van de ingrediëntenlijst van de ontbijtthee van onze grootste Nederlandse supermarkt. Die kun je eens kopen en proberen..is zo na te maken met gekochte of gezaaide planten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 11 years later...
Geplaatst:

Kan je bloemetjes van de Gewone Boeren Jasmijn voor thee gebruiken?

Heb ik hem net geplant lees ik hier dat het een saaie struik is die 2 weken bloeit. Nu twijfel ik of hij dan wel goed staat. Wat is jullie ervaring? 

Geplaatst:

De boeren jasmijn Philadelphus coronarius word niet gebruikt voor de thee dat is de Jasmina Officinalis. De wortels van de boeren jasmijn zijn licht giftig, over giftigheid van de bloemen kan ik niets zeggen maar het lijkt me niet de bloem die gebruikt wordt voor de thee. De naam jasmijn lijkt me hier verwarrend eigenlijk. 

Het is sowieso een goed idee om altijd de Latijnse naam te gebruiken bij planten voor thee tinctuur en dergelijke.

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat is fijn, voor geur en bloemen heb ik hem gekocht, maar ik heb hem nu een plek gegeven direct aan de veranda, ik dacht lekker die geur bij waar je zit. En nu denk ik als hij 50 weken saai is, is dat dan de juiste plek? Waar zouden jullie hem zetten? Hij blijft ook niet groen, dus haag valt ook af. 

Geplaatst:

Ik had ze vroeger in een gemengde haag tussen de tuin en de brandgang. Als solitair zijn ze misschien inderdaad wat saai. Ik heb er ook nog eentje op de volkstuin in een hoekje. Daar broedt wel eens een lijster in.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...