Moestuin_op_pootjes Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Hallo ik ben Kris (v) 30 jaar oud, en ben sinds begin dit jaar gestart met mijn moestuin op pootjes. Ik zit (meestal) in een rolstoel, en om toch een moestuintje te kunnen hebben, heeft mijn vader een mooie moestuin op pootjes gemaakt! Ik ben er super blij mee, en zit dan ook (als het mooi weer is) heel vaak even buiten om lekker bezig te zijn in m’n tuintje.Mijn moestuintje staat aan de voorkant van mijn huis, want daar is de meeste zon. Van ‘s ochtends vroeg tot half de middag. Op dit moment staat erin: broccoli, aardbei, courgette, aubergine, radijs en tomaten. Sommige als plantje gekocht andere vanuit zaadjes. Binnen heb ik nog een paprika plantje, maar ik weet niet of dat al naar buiten kan.Ik heb nog helemaal geen verstand van een moestuin dus daarom heb ik me hier aan gemeld. Ik heb gisteren meteen op het forum al wat dingen geleerd, oa over de mannelijke en vrouwelijke bloemen van de courgette. Ik heb net even goed gekeken, en zie nu dat er 2 vrouwelijke bloemen aan zitten, dus dat worden als het goed is 2 courgettes. Ook las ik dat broccoli en aardbei beter niet naast elkaar kan staan. Uhm dat staat het hier dus wel. Wordt het nou beide niks? Of kan ik het gewoon laten staan?Ik hoop hier dus nog veel te kunnen leren. Groetjes Kris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Welkom Kris! Hier boven zit een zoekbalk, typ iets in en je raakt verdwaald in alle fijne info! Mooie bak hoor! Ook met die bovenrand. Echt een snap staaltje werk. Ik heb nog nooit gehoord dat broccoli en aardbei niet naast elkaar mogen. Zal wel meevallen hoor Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Hoi Kris! Welkom! Die broccoli en aardbei zullen wel meevallen hoor! (en anders weet je het voor volgend jaar...) Courgette heeft óók mannelijke bloemen nodig, voor de bestuiving... En houd er rekening mee dat je de courgette geregeld moet snoeien... Kan zo 1 m² in beslag nemen zo'n plant! Maar wat een geluk met zo'n handige vader! Ziet er top uit! Succes! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gem Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Welkom Kris....Wat ziet je moestuin op pootjes er schitterend uit...echt mooi gedaan zo Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Mooie bak!! Ik zit al te grijnzen... zodra het moestuinvirus begint te woekeren zal dat te klein blijken... wil je méér bakken, om steeds meer uit te proberen... Succes!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_op_pootjes Posted June 26, 2012 Author Share Posted June 26, 2012 Mooie bak!! Ik zit al te grijnzen... zodra het moestuinvirus begint te woekeren zal dat te klein blijken... wil je méér bakken, om steeds meer uit te proberen... Succes!! Ik denk dat uitbreiding niet zo snel kan, de bak staat namelijk op een strook gras voor de voordeur, wat door de gemeente wordt onderhouden. Dus veel groter dan dit zal het (helaas niet worden) Maar wie weet nog een klein bakje aan de zijkant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_op_pootjes Posted June 26, 2012 Author Share Posted June 26, 2012 Mooie bak hoor! Ook met die bovenrand. Echt een snap staaltje werk. Die rand is ideaal om even op te zitten. Hoe lux wil je het hebben. zittend tuinieren.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_op_pootjes Posted June 26, 2012 Author Share Posted June 26, 2012 En houd er rekening mee dat je de courgette geregeld moet snoeien... Kan zo 1 m² in beslag nemen zo'n plant! oeps zo groot! Ik kan hier vast op het forum vinden hoe ik ze goed kan snoeien. ga meteen zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Welkom Kris!In de tijd dat ik helemaal afhankelijk was van mijn rolstoel heb ik ook een bak op pootjes gehad...leuk!Hoop dat je veel zult oogsten uit je moestuin Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 welkom kris ook ik heb verhoogde tuinbakken vanwege copd! en daar heb ik een hoop lol van! niks op knietjes liggen wij tuinieren op een hoger level zoals ik dat noem! jammer dat slakken,luizen dat ook kunnen........... have fun hier! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Welkom! Prachtige bak hoor! En je kan er best heel veel mee.Al zou ik wel de tip willen geven om de courgette in een grote emmer ofzo te zetten? Weet niet welk soort het is hoor maar een compacte heeft al snel 60 cm in het vierkant nodig en een gewone dus bijna een vierkante meter. Nou gaat de courgette het wel gewoon doen denk ik maar dan blijft er niets meer van je andere gewassen over en dat zo ook zonde zijn Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 Welkom Kris en complimenten aan je vader. De bak ziet er schitterend uit! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Welkom! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts