Moestuin_op_pootjes Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Hallo ik ben Kris (v) 30 jaar oud, en ben sinds begin dit jaar gestart met mijn moestuin op pootjes. Ik zit (meestal) in een rolstoel, en om toch een moestuintje te kunnen hebben, heeft mijn vader een mooie moestuin op pootjes gemaakt! Ik ben er super blij mee, en zit dan ook (als het mooi weer is) heel vaak even buiten om lekker bezig te zijn in m’n tuintje.Mijn moestuintje staat aan de voorkant van mijn huis, want daar is de meeste zon. Van ‘s ochtends vroeg tot half de middag. Op dit moment staat erin: broccoli, aardbei, courgette, aubergine, radijs en tomaten. Sommige als plantje gekocht andere vanuit zaadjes. Binnen heb ik nog een paprika plantje, maar ik weet niet of dat al naar buiten kan.Ik heb nog helemaal geen verstand van een moestuin dus daarom heb ik me hier aan gemeld. Ik heb gisteren meteen op het forum al wat dingen geleerd, oa over de mannelijke en vrouwelijke bloemen van de courgette. Ik heb net even goed gekeken, en zie nu dat er 2 vrouwelijke bloemen aan zitten, dus dat worden als het goed is 2 courgettes. Ook las ik dat broccoli en aardbei beter niet naast elkaar kan staan. Uhm dat staat het hier dus wel. Wordt het nou beide niks? Of kan ik het gewoon laten staan?Ik hoop hier dus nog veel te kunnen leren. Groetjes Kris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 26, 2012 Share Posted June 26, 2012 Welkom Kris! Hier boven zit een zoekbalk, typ iets in en je raakt verdwaald in alle fijne info! Mooie bak hoor! Ook met die bovenrand. Echt een snap staaltje werk. Ik heb nog nooit gehoord dat broccoli en aardbei niet naast elkaar mogen. Zal wel meevallen hoor Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...