Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuin op pootjes


Moestuin_op_pootjes

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Kris (v) 30 jaar oud, en ben sinds begin dit jaar gestart met mijn moestuin op pootjes. Ik zit (meestal) in een rolstoel, en om toch een moestuintje te kunnen hebben, heeft mijn vader een mooie moestuin op pootjes gemaakt!

 

Ik ben er super blij mee, en zit dan ook (als het mooi weer is) heel vaak even buiten om lekker bezig te zijn in m’n tuintje.

Mijn moestuintje staat aan de voorkant van mijn huis, want daar is de meeste zon. Van ‘s ochtends vroeg tot half de middag.

 

Op dit moment staat erin: broccoli, aardbei, courgette, aubergine, radijs en tomaten.

Sommige als plantje gekocht andere vanuit zaadjes.

 

Binnen heb ik nog een paprika plantje, maar ik weet niet of dat al naar buiten kan.

Ik heb nog helemaal geen verstand van een moestuin dus daarom heb ik me hier aan gemeld. Ik heb gisteren meteen op het forum al wat dingen geleerd, oa over de mannelijke en vrouwelijke bloemen van de courgette. Ik heb net even goed gekeken, en zie nu dat er 2 vrouwelijke bloemen aan zitten, dus dat worden als het goed is 2 courgettes.

 

Ook las ik dat broccoli en aardbei beter niet naast elkaar kan staan. Uhm dat staat het hier dus wel. Wordt het nou beide niks? Of kan ik het gewoon laten staan?

Ik hoop hier dus nog veel te kunnen leren.

 

Groetjes Kris

 

 

dsc0433537041340707095.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kris! Welkom!

 

Die broccoli en aardbei zullen wel meevallen hoor! (en anders weet je het voor volgend jaar...) Courgette heeft óók mannelijke bloemen nodig, voor de bestuiving... En houd er rekening mee dat je de courgette geregeld moet snoeien... Kan zo 1 m² in beslag nemen zo'n plant!

 

Maar wat een geluk met zo'n handige vader! Ziet er top uit! Succes!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie bak!!

 

Ik zit al te grijnzen... zodra het moestuinvirus begint te woekeren zal dat te klein blijken... wil je méér bakken, om steeds meer uit te proberen...

 

Succes!!

 

Ik denk dat uitbreiding niet zo snel kan, de bak staat namelijk op een strook gras voor de voordeur, wat door de gemeente wordt onderhouden. Dus veel groter dan dit zal het (helaas niet worden) Maar wie weet nog een klein bakje aan de zijkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Prachtige bak hoor! En je kan er best heel veel mee.

Al zou ik wel de tip willen geven om de courgette in een grote emmer ofzo te zetten? Weet niet welk soort het is hoor maar een compacte heeft al snel 60 cm in het vierkant nodig en een gewone dus bijna een vierkante meter. Nou gaat de courgette het wel gewoon doen denk ik maar dan blijft er niets meer van je andere gewassen over en dat zo ook zonde zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...