Geplaatst: 12 juli12 Jul Even uitgeprobeerd maar bij de zoekfunctie toch meerdere resultaten zelfde topic
Geplaatst: 12 juli12 Jul @rorror Mijn eerdere probleem lijkt ook te zijn verholpen. Ik weet niet of dat voor deze update al het geval was want ik ben afgelopen week weinig online geweest door weekje klusvakantie maar ik kan nu weer makkelijker bijlezen.
Geplaatst: 12 juli12 Jul Je hebt gelijk Loes. Misschien kunnen de twee omschrijvingen aangepast Rorror, ze lijken erg op elkaar met van en en…
Geplaatst: 12 juli12 Jul 3 uren geleden, appelvrouw zei:Je hebt gelijk Loes. Misschien kunnen de twee omschrijvingen aangepast Rorror, ze lijken erg op elkaar met van en en…Kan, maar dan heb ik even input nodig naar hoe te noemen.En ik gebruik die opties eronder weinig, ik klik op "Meer zoekopties"En selecteer dan de opties die ik wil.
Geplaatst: 12 juli12 Jul Als er komt te staan "courgette zoeken in titel" lijkt me dat duidelijk. En bij de andere pagina dan "courgette zoeken in titel en inhoud"Bij de uitgebreide zoekopties zou ik de term inhoudstitels ook inkorten tot titel.
Geplaatst: 12 juli12 Jul 4 uren geleden, loes zei:Als er komt te staan "courgette zoeken in titel" lijkt me dat duidelijk. En bij de andere pagina dan "courgette zoeken in titel en inhoud"Ik heb het aangepast, graag even controleren of ik het juist heb gedaan.51 minuten geleden, appelvrouw zei:Ja dat kan ik me denk ik wel in vinden we kunnen het uitproberen Rorror?Je kan het uitproberen.
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Vandaag een configuratie wijziging laten doorvoeren door de hosting partij.Hebben de database software meer geheugen toegekent, waardoor de gehele database nu in het geheugen geladen is.In de afgelopen jaren is de database natuurlijk flink groter geworden, dus dit paste niet meer in het geheugen.Website lijk voor mij iets vlotten aan te voelen nu. En volgens mij zijn de zoekopdrachten via de zoekfunctie ook aanzienelijk sneller.Laat even weten of jullie die ervaring ook hebben?
Geplaatst: Donderdag om 23:115 d Forum heeft vandaag op 2 oktober om 01:00 's nachts een update gehad naar de nieuwste versie van forumsoftware.Mochten jullie problemen ondervinden, kunnen jullie deze hier melden.
Geplaatst: Vrijdag om 11:105 d @rorror Ik zag al wat wijzigingen in de gebruikers-interface. Nu snap ik waarom 😃. Geen problemen overigens.
Geplaatst: Vrijdag om 12:375 d 1 uur terug, Dahli zei:Ik zag al wat wijzigingen in de gebruikers-interface.Waar zie je die?
Geplaatst: Vrijdag om 12:525 d Totaal niet relevant, maar het viel me op:Wanneer je het ‘meldingsbelletje’ openklapt, dan staat er nu een rechthoek, links, waar het woord ‘meldingen’ staat. Daar stond eerst alleen een knopje (rechts) om je meldingsinstellingen aan te passen. Misschien was dat al eerder zo, maar vandaag viel het me op.Verder zie je in de balk ‘wie is er online’ (onderin het scherm) niet meer vermeld hoeveel gasten er online zijn. Dat was voorheen wel zo.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Op 2-10-2026 om 14:52, Dahli zei:Wanneer je het ‘meldingsbelletje’ openklapt, dan staat er nu een rechthoek, links, waar het woord ‘meldingen’ staat. Daar stond eerst alleen een knopje (rechts) om je meldingsinstellingen aan te passen. Misschien was dat al eerder zo, maar vandaag viel het me op.Was mij niet opgevallen, maar in de update zijn meer dan 150 fixes/aanpassingen geweest, dus kan zijn dat er daar ook wat is aangepast.Op 2-10-2026 om 14:52, Dahli zei:Verder zie je in de balk ‘wie is er online’ (onderin het scherm) niet meer vermeld hoeveel gasten er online zijn. Dat was voorheen wel zo.In de recente forumsoftware update, hebben de software ontwikkelaars het gehele gasten systeem uit forumsoftware gestript.Vandaar dat ik het op die plek ook heb weggehaald. Maar heb wel een stuk code terug gezet met plugin, dat je het op de online pagina nog wel kan zien. Had de tekst aangepast naar "Bekijk volledige lijst inclusief gasten"Redenen waarom het weg is.- Door de opkomst van CDN (Content Delivery Network), waar vele forums nu gebruik van maken, komen niet alle aanvragen van gebruikers door naar de server. De verzoeken worden afgehandeld door CDN systeem die een gecatchte pagina laat zien. Dat wil zeggen dat dus niet alle online gebruikers getoond worden in online gebruikers. Alle ingelogde gebruikers worden wel correct vermeld, die omzeilen de caching van pagina's. (Behalve caching van afbeeldingen, die staan in ruim 300 verschillende datacenter over de hele wereld.)Onze configuratie voor gasten is dat een pagina 2uur gecatcht wordt, als die tijd verstreken en een nieuw verzoek naar de server komt haalt deze de pagina op wordt in de cache van de datacenters gezet en dan worden alle verzoeken van gasten naar die pagina afgehandeld door de CDN datacenters. Die verzoeken van die komende 2uur van gasten komen dan niet meer binnen op onze servers.Dus een heel deel van de gasten zie je dan ook niet meer in de online status. Dus het gasten aantal was altijd al involledig.Vind het zelf jammer dat ze dat hebben weggehaald, maar met de verandering in de afgelopen 20jaar qua techniek en de manier van hosting van websites en koppeling van CDN & Cloudflare niet meer van deze tijd.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Dank je voor de uitleg @rorror .Ik vond het zelf wel grappig om soms te zien dat er meer dan 1000 mensen (misschien dus nog wel meer) het mtf bezochten. Misschien is dat objectief wel helemaal niet veel, maar relatief wel vond ik. Voor een Nederlands forum in deze tijd.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 3 minuten geleden, Dahli zei:meer dan 1000 mensen (Dat zag ik nooit, op zijn hoogst 120 of zo.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Als er 1000 waren, was dat vaak een botnet om spam te posten of AI scraper vermomt als consument.Tijdens zomer maanden zag ik altijd in piek momenten rond de 180 door de weeks, en in het weekend over 220. Maar die aantallen zijn ook niet helemaal kloppend. Zitten bots / zoekmachines etc ook in. En die aantallen die getoond worden, waren bezoeken van de afgelopen 30min. Die door caching heen kwamen.In voorjaar/zomer maanden in ieder geval tussen de 3 en 4,5 duizend unieke bezoekers per dag, wat wel klopt en dat is zonder bots/scrapers etc. In de winter zakt dat met meer dan helft. Dat zien we dan in een ander beheer systeem.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 1 uur geleden, rorror zei:In voorjaar/zomer maanden in ieder geval tussen de 3 en 4,5 duizend unieke bezoekers per dag, wat wel klopt en dat is zonder bots/scrapers etc. In de winter zakt dat met meer dan helft. Dat zien we dan in een ander beheer systeem.Leuk om te weten!En tja, de terugval in de winter zie je ook in het aantal posts van de actieve leden. Iedereen kruipt een beetje z’n winterhol (in ons geval zadendoos) in, ongeduldig wachtend om er in januari weer uit te kruipen als de peperzaden weer mogen 😉.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.