Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Broccolivandalen: bladeren tot op de nerf weg


kroongj

Aanbevolen berichten

Toen ik vanmorgen op de tuin kwam zag ik dat alle tien mijn broccoliplantjes totaal gestript waren. De bladeren waren tot op de nerf weg. Rond de plantjes lagen echter allemaal brokstukken. Het lijkt mij dat rupsen toch echt iets netter aan het werk gaan. Vreemd genoeg was er een paar dagen terug nog niets aan de hand. Het lijkt wel in één nacht of dag gebeurd te zijn. Ik lees over vogelvraat. Kan dit mijn probleem zijn? Weet iemand welke vogels dit dan doen? Ik wist niet dat ze zo van blad konden houden. Toch maar een netje spannen denk ik dan..

Groet,

 

Geert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, maar dat kan heel goed hoor

 

Ik had gisteren 6 van die meesnoeperts naast elkaar op mijn brocoli planten.

Ik kan me er persoonlijk niet zo heel druk om maken, beestjes horen in de tuin en houden in de meeste gevallen andere insecten op afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een snoeperts? Vogels? Ik vind beestjes absoluut geen probleem, maar het moet niet 100% van mijn oogst gaan kosten . Ik heb net vast weer 10 nieuwe broccoliplantjes gezaaid. Dat kan nog net qua tijd.

 

De plantjes op de tuin heb ik nog niet helemaal afgeschreven. Ik kijk de volgende keer of ze nog levensvatbaar zijn en dan gaat er een net over. Kan ik beter insectengaas of zo'n vogelnet gebruiken?

Groet,

 

Geert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rondom stokjes in de grond en vissnoer eraan binden als afrastering werkt ook. Ik heb dit rond de Dahlia's gedaan.

Als je dan toch met een net wil werken dan is insectengaas mogelijk een betere optie omdat dit de koolvlieg ook tegen houdt.

Zo vang je 2 vogels en vliegen in één klap

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...