marieke31 Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 GoedemiddagVorig jaar had ik groene rupsen van een mot (ik heb toen opgezocht welke het was; geen zeldzame vlinder ) in de kapucijners. Ze hebben toen aardig wat schade aangericht door niet alleen de bladeren, maar ook de nieuwe bloemen op te eten Dit jaar heb ik ze op een andere plek gezet, maar helaas, ook nu weer rupsen. Gelukkig was ik er optijd bij en heb ik veel eitjes gevonden en weinig rupsen. Maar toch, is dit te voorkomen en hoe krijg ik de overgebleven rupsen weg (ze zijn best moeilijk te vinden want het zijn erg veel planten (4 meter naast elkaar en meer dan 2 meter hoog) Wie helpt mij met tips? Groet,Marieke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Vogeltjes lokken, die vinden het wel een lekker hapje.Misschien iets spuiten, maar daar gaat mijn voorkeur iig. niet naar uit Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Vogels.. ik DENK dat die het alleen kunnen verminderen.. Maar het nooit helemaal zullen oplossen. Zie jij al een huismus onder de blaadjes van je kapucijners? Dat musje zoekt liever een stabieler plekje uit denk ik dan... Naar mijn idee zijn de beste opties: Voorkomen; Insecten gaas / Ikea "LILL" gordijnBestijden; Met de hand weg halen en/of spuiten Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts