Joyce Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Ik heb bloemkool gezaaid in een bakje in de vensterbank. Begin deze week in de muurkas gezet met wat water en mest en nu zien ze er zo uit. Wat doe ik verkeerd? Quote
Conny Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Hoi Joyce,Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je zaailingen nog geen mest moet geven. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Rantje Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Het gaat mis omdat er twee dingen niet zo slim zijn.De eerste is dat je ze gewoon buiten moet gaan voorzaaien. Niet binnen en in de kas is het veel te warm voor koolplanten. De 2e is op zeker de boosdoener geweest: mest Zaai en stek grond bevat amper voedingstoffen, zo ontwikkelt er een stevig wortelstelsel. Even later plant je het over in een ander potje met wat potgrond of compost. Daar zit voldoende voedingsstoffen in voor 4 tot 6 weken. Als je dan nog eens overpot heb je dus weer verse grond waar weer opnieuw voeding voldoende inzit. De jonge wortels verbranden van mest waardoor ze verbranden en geen water meer op kunnen nemen. De combinatie van die twee dingen maakt dat ze geen schijn van kans hadden om te overleven. Maar je kunt nog een tweede poging doen gelukkig Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
eva1986 Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Rantje heeft al een heel compleet antwoord gegeven! Maar ik wil je toch nog een tip meegeven Je kunt een een groter bakje wat meer zaadjes leggen, en dan later, wanneer ze de eerste "echte" blaadjes krijgen verspenen. Dan heb je meteen de sterkste plantjes! Succes! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Joyce Geplaatst: 29 juni 2012 Auteur Geplaatst: 29 juni 2012 Dank jullie wel! @eva ik heb nog meer in de bak en de bak staat nu buiten. Ik heb nog veel meer om van te leren. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 juni 2012 Geplaatst: 29 juni 2012 Je kunt ook zaaien in potgrond (hoeft niet speciaal zaai en stekgrond te zijn). En dat moet echt buiten. Binnen voorzaaien doe je eigenlijk alleen met bijv. tomaten en pepers, in de winter. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.