Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Fietsaccu opladen in Bunde, Duisland, oplaadpunt(en) gezocht (laat maar, gaat niet door!)

Featured Replies

Geplaatst:

Deze week maak ik de grote overstap van auto en fiets naar een heuse elektrische fiets - oftewel e-bike op zijn Engels. 8-)

De auto mag nu echt weg. Deze is een overbodige luxe geworden. De gewone fiets - met fietskar - houd ik nog een poosje, voor je weet maar nooit.

Ik kan nu weer eens fietsen naar en door Stad, dat ging me sinds de corona tijd steeds moeilijker af. Ik ging met de auto eens per maand naar Bunde, net over de grens bij Bad Nieuweschans om tabak voor de hele maand te halen. Dat is 40 km heen en idem terug.

De e-fiets heeft een bereik van 90 km op de economische stand. In theorie zou het kunnen, maar het is niet goed de accu bijna of helemaal leeg te rijden. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een oplaadpunt voor fietsaccu's in Bunde. Er zijn wel apps voor Nederland met oplaadpunten voor fietsaccu's, maar voor Duitsland heb ik nog niks kunnen vinden. Ik kan natuurlijk heengaan en ter plekke informatie vragen, maar ik ben liever goed voorbereid.

Ik kan een horecagelegenheid opzoeken en wat nuttigen terwijl de accu geladen wordt, maar ik zoek het liever vrijblijvend.

b1.png

NB

Ik heb me bedacht, de e-bike is geannuleerd! Bovenstaande tekst niet gewijzigd vanwege leesbaarheid, zie mijn bericht van 25-08.

aangepast door HuubvG
Gewijzigde plannen :-)

Geplaatst:
  • Auteur

Het kan natuurlijk ook in Bad Nieuweschans. AI gaf me net het adres: EVnetNL: De officiële laadpaal is te vinden aan de Kerkstraat 3. 

Geplaatst:

Ik dacht dat EV net alleen voor elektrische auto's was? Doen ze ook fietsen?

Zijn er geen Rust punten op je route? Je weet wel, van die particuliere (denk ik) schuilhuisjes voor fietsers, waar je even kunt zitten, water tappen, toilet gebruiken, opladen.

Geplaatst:

@HuubvG Als je zulke grote afstanden gaat fietsen (petje af!), is een powerbank misschien iets voor je. Die zijn er tegenwoordig ook voor elektrische fietsen. Dat geeft veel vrijheid denk ik. Geen idee wat die dingen kosten overigens.

Geplaatst:

Mijn fietsaccu doet er wel 5 uur over om op te laden, dat vind ik zelf best wel lang. Zou je (misschien van het geld van de verkoop van de auto) niet liever een tweede accu erbij kopen? Kost ook wel wat, daar niet van.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

@Dahli , even kijken wat een powerbank is. O ja, maar die levert niet genoeg stroom om de accu op te laden. Dat zou ook zwaarder trappen zijn, ik denk netto weinig nut.

@woldistel, ik had al geïnformeerd naar een tweede accu, die kost voor mijn fiets € 423.00. De verkoper adviseerde me bij aanschaf (inderdaad van opbrengst auto) te overwegen of dat voor die enkele lange rit wel uit kon. Begon ook over oplaadpunten.

Het bezwaar van opladen onderweg is de oplaadtijd. Daarom mik ik toch op een tweede accu. Ik mag graag lange fietstochten maken, maar sinds mijn 70ste werden de ritten steeds korter. Gewoon eens een dagje toeren, even zitten op een rustig bankje en geen zorgen om een oplaadpunt te midden van het bermtoerisme te hoeven zoeken.

Het is beter voor de accu's om ze niet te vol te laden en ook niet helemaal leeg te rijden. Dus zouden beide accu's om beurten gebruikt kunnen worden tussen 75 % en 25%.

Geplaatst:

Ik heb aan de hand van jouw topic ook maar eens gekeken naar de prijzen van fiets-accu's. Dat is nog wel te doen, helemaal als je bedenkt wat je bespaart op de tabak door het in Bunde te halen.

Wij gaan ongeveer 1 keer in de 3 maand, de grens over. Ik rook zelf niet meer, maar wederhelft nog wel.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

@Arja , gisteren gaf AI mij het adres Hoofdstraat 3, maar 'AI kan fouten maken'. Ik kan het niet meer terugvinden. Ook DeepSeek zegt dat daar geen oplaadpunt is. Ik geef het zoeken op, temeer omdat ik voor een tweede accu zal gaan.

De rustpunten waar je het over hebt, staan denk ik niet allemaal op een lijst / kaart / app.

@woldistel , en ook gelijk goedkoper tanken aldaar, twee vliegen in één klap...

Geplaatst:

Deze app vond ik: Karte – eLader.net

Maar daar kom je niet veel verder mee op dit moment.... dichtstbijzijnde bij Bunde (in Duitsland) is dan toch in Leer of Papenburg.

Je zou toch zeggen dat je op veel plaatsen in Duitsland oplaadpunten moet kunnen vinden.... ik denk dat 60% van de Duitsers op een e-bike fietst, dankzij de goeie lease-plannen via werkgevers. Althans in ieder geval in de (relatief) vlakke delen van D.

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:

Die afstanden van fietsleveranciers zijn meestal sterk overdreven. Als je rokerslongen hebt, verwacht ik ook dat je met meer dan ECO stand beter geholpen bent. Volgens David de Ondersteuning SNOB van Bright, heb je bij pedelec met krachtsensor slechts 25% minder menselijke energieverbruik. Ik deed ook een testrondje op 50 Plus beurs een aantal jaren geleden en moest mij 't leblazarus trappen, was nat van het zweet voor 16 km piek.

430 euro, dat klinkt als een relatief kleine accu, niet in het frame maar gewoon in een slede, dus dan kun je accu's makkelijk afwisselen. 430 euro aan taxikosten heb je er zo uit natuurlijk, zelfs van huurautootje op dag basis... En als je vaak fiets is met kleine accu een binnen opladen twerijl andere in gebruik is ook fijn, altijd vervanger beschikbaar

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• HuubvG heeft de titel gewijzigd in Fietsaccu opladen in Bunde, Duisland, oplaadpunt(en) gezocht (laat maar, gaat niet door!)
Geplaatst:
  • Auteur

Donaldk en Rorror, ook bedankt, maar het elektrische fiets feestje gaat niet door!

Tijdens het wachten op een mail van Decathlon, dat de fiets opgehaald kon worden, ging ik nog een paar keer op mijn gewone fiets naar het winkelcentrum. Beetje koude wind, paar druppels regen. Daarna kreeg ik hoofd- en nekpijn, tranende ogen. Dat was ik vergeten, dat dat een kwaal van mij is. Weinig weerstand. Omdat dat met een e-bike niet minder zal zijn, heb ik me bedacht. Als ik van zo'n klein stukje al klachten krijg, laat staan een tocht naar het buitenland.

Dus heb ik de aankoop geannuleerd!

Die auto, een youngtimer Renault Twingo uit 2002, is onderhoudsarm, kost weinig aan vaste lasten en rijdt zuinig, dus die mag blijven. D

Ik ben meteen weer gaan tanken op de grens (1,66) en heb een slof tabak (50 gram a 8,30 ) gehaald in Bunde. Het is een saai stuk rijden, laat staan als ik dat eind met een e-bike zou moeten doen en weer terug. Opgelucht na de beslissing, blij dat ik auto rij.

Nog even doorgetuft naar de Friesenbrücke, die bijna gereed is voor de trein Groningen - Leer.

l1.jpg

l2.jpg

Mocht ik in de toekomst zonder auto komen te zitten, dan kan ik altijd nog de trein naar Leer pakken. Dat zou ook een goed alternatief zijn als ik de e-bike wél had genomen.

Geplaatst:

Tja, bij een duurdere fiets, dus met middenmoter of zelfs achterwiel moter, zolang het om een torque/kracht sensor, scheelt het volgens David van Bright ongeveer 25%, eigen inspanning met of zonder ondersteuning. En wanneer je eenmaal een verwarmd, misschien zelfs gekoeld, wagentje gewend bent... Brommer hier is echt mobiliteitsarmoede. Het trappen lukt mij ook niet.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.