Geplaatst: 27 augustus27 Aug CORRECTIEIk heb geen aarde erop gedaan.Mijn kamille gezaaid op 5 juli (heel lichtjes aarde erop en afgedekt met vlies zodat het niet wegwaaid) en 25 juli bijgezaaid.In de kruidentoren gezet, vorig jaar stonden mijn aardbeien erin, misschien is de grond dan te ondiep?De peterselie doet het wel, maar de kamille dus niet. 28 augustus28 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Mijn ervaring met kamille en moederkruid is hetzelfde als met de melde; als ze nu niet opkomen komen ze vast in het vroeger voorjaar vanzelf op!! 🤞🤞🤞😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Auteur Oh, ik zet nu de spuit er weer wat harder op, want het vlies weggehaald, stond zo raar op mijn kruidentoren.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Kamille (Matricaria chamomilla) is een lichtkiemer. Zaden niet bedekken met aarde, zaden lichtjes aandrukken. Als je de zaden bedekt met aarde dan zullen ze niet kiemen.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Ik doe er ook geen aarde op bij lichtkiemers. Hooguit een beetje vermiculiet, zodat het zaad niet weg waait.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Auteur Nee ik had er ook geen aarde opgedaan.l, teruggelezen in verslag. Vandaar het vlies erover voor het water geven. @Brabantse Tuinprins
Geplaatst: 28 augustus28 Aug 18 uren geleden, Petrasmoestuin zei:heel lichtjes aarde eropWaarom zet je dan in je vraag dat je het wél met aarde hebt afgedekt? Het is wat lastig om gericht antwoord te geven op je vraag als je na het antwoord de kweekomstandigheden aanpast. Dat is namelijk nogal relevant 😊.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Auteur Dat was een vergissing. Het afdekken met vlies bedoelde ik. Ik was weg en kon het niet gelijk corrigeren.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug 21 uren geleden, Petrasmoestuin zei:misschien is de grond dan te ondiep?Daar ligt het in ieder geval niet aan. Dat speelt pas (mogelijk) een rol als de planten groeien. Bij jou zijn er überhaupt geen plantjes als ik het goed heb begrepen.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Auteur 5 uren geleden, Dahli zei:Waarom zet je dan in je vraagJe bent wel een beetje streng hoor, gewoon een vergissing gemaakt met een andere plant.😉😂Ik ga het gewoon volgend seizoen opnieuw zaaien.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug 19 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Je bent wel een beetje streng hoor, gewoon een vergissing gemaakt met een andere plantIk begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat er streng aan is. Ik vraag gewoon waarom je eerst het ene zegt en vervolgens het tegenovergestelde. Jij stelt toch een vraag waarmee je graag geholpen wilt worden? Dan is het handig als de informatie die je verstrekt klopt. Anders heeft antwoorden geen zin. Anderen nemen namelijk de moeite om je van antwoord te voorzien. En dan komt het antwoord (volgens mij de reden waarom het niet lukt) en dan blijken de omstandigheden opeens weer anders te zijn. Want je hebt de plant verwisseld. De genomen moeite is dus tevergeefs. Jij stelt de vraag toch? Wees dan duidelijk. Het spijt me dat je dat streng vindt, maar dit moest me toch eens van het hart. Verder even goede vrienden wat mij betreft.
Geplaatst: 28 augustus28 Aug Auteur Het is goed hoor. Ik had er ook een lachebekje achter gezet. 😉Ik zal voortaan beter nadenken. 28 augustus28 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.