Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Knutselen met natuurlijk materiaal.

Featured Replies

Geplaatst:

Niet uit de moestuin en ook niet perse voor kerst… maar wel iets wat ik vaak doe; knutselen met natuurlijk materiaal…😍

Zoals dit keer een paddestoeltjes slinger voor voor mijn voorraam.

Ik droogde de helften van mandarijn schillen.

Onze kleindochter van nu 7 schilderde ze rood en maakte er na drogen witte stipjes op.

Ik maakte er een gaatje in en haalde er een touwtje door.

Ik lijmde al eerder gezochte takjes ermet een flinke dot lijm uit mijn lijmpistool erin vast en bond ook al eerder gezocht mos er met een touwtje aan de onderkant omheen.

Ik reeg ze aan de gekochte pompoentjes lampjes slinger en hing ze achter de gordijnen voor mijn raam…😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6310.jpeg

IMG_6311.jpeg

IMG_6355.jpeg

IMG_6314.jpeg

Geplaatst:

Wat enig en wat creatief bedacht @Vrouwholle 😍!

Geplaatst:

Nou zo’n oma wil iedereen! Superleuk! Ga ik ook doen met mijn kinderen

Geplaatst:

Leuk knutselwerk! Misschien heb je ook van die oranje lampionnetjes in de tuin die geven ook mooi effect als je ze rond lampjes van een lanpjessnoer schuift.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat ontzettend leuk en creatief bedacht! Leuk om zo mee te kunnen genieten! 🍁🪾🍂💚

Geplaatst:

Wat een leuk idee @Vrouw Holle en je kleinkind is er ook lekker zoet mee.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja die lampionnetjes is ook een leuk idee @appelvrouw 😍

Ik heb een gedroogde tak (uit een boeket van jaren terug) in vaasje in de kamer staan.

De plant en besjes zijn jammer genoeg giftig… dus zelf aanplanten durf ik niet aan met Boomer hondje van 1,5 jaar die werkelijk op van alles kauwt en eet….😬

Wel heb ik ooit de lampionnetjes van de ananaskers tussen lampjes slinger gehangen ; wat minder spectaculair maar ook mooi! 😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

Geplaatst:
19 uren geleden, appelvrouw zei:

van die oranje lampionnetjes in de tuin die geven ook mooi effect als je ze rond lampjes van een lanpjessnoer schuift.

Ik heb dat ooit gedaan als kerstversiering, en ik vond het zo leuk dat het snoer jarenlang permanent is blijven hangen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 4 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

De raam slinger vervangen voor een kerstslinger met geknutselde “engeltjes”…🧚‍♀️

🎄Ik nam de zaadbolletjes van papaver als hoofdje.

🎄Kaneel stokje als lijfje .

🎄Rood lintje als strikje .

Onze kleindochter pelde

🎄 de zaden van de judaspenning en die gebruikte ik als vleugeltjes

🎄Wat gepriegel met gedroogd gipskruid en de laatste nog groene hortensia bloemetjes uit de tuin geplukt als “haar versiering.

🎄Touwtje met lijmpistool op het hoofdje en klaar.😊

Deze keer een lampjes slinger met rode strikjes omdat ik dat lekker kersterig vind.

Onderlangs het raam zette ik weer de kartonnen huisjes rand die ik 2jaar geleden maakte..

Onze kleindochter knutselde engeltje naar haar eigen idee en die gingen mee naar huis voor in de kerstboom 😍

Het was weer een gezellige middag! 😍 🌱👩‍🍳🌱🐓🎄🌱

IMG_6445.jpeg

IMG_6444.jpeg

IMG_6443.jpeg

IMG_6446.jpeg

IMG_6482.jpeg

Geplaatst:

Wat zal het lekker naar kaneel ruiken. Leuk dat je dit met je kleindochter doet.

Geplaatst:
  • Auteur

Die droge kaneelstokjes geven was geur af als je ze verwarmd @Petrasmoestuin daarvoor heb ik ze met steranijs, kruidnagels en gedroogde sinaasappel schijfjes in een schaaltje (zonder water) op mijn houtkachel staan..😊

Als de kachel uit is op een waxinelichtje ..wel alleen als ik thuis ben dan hè…👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎄🌱

IMG_6486.jpeg

Geplaatst:

Wat schattig @Vrouwholle .

Het zaadbolletje stond nog op een steeltje zag ik.

Helaas geen papavers nog in mijn tuin en judaspenning lukt ook niet hard.

Die vleugeltjes zijn echt super schattig.

Zo leuk engel of elfachtig.

Jongens knutselen toch heel anders. 😉

Vroeger stopte ik kruidnagel in mandarijnen.

aangepast door peulenschil

Geplaatst:
  • Auteur

Kan het niet laten om dan mijn meer dan 20jaar oude sinaasappel die ik ooit “ conserveerde door het hele oppervlak vol kruidnagels te prikkende laten zien….😊 .Deed er een lint omheen die ik aan de onderkant met een knopspeld vast zette.

Ieder jaar moest ik dat lintje stukje strakker zetten tot dat niet meer ging omdat de speld nu muurvast zit.

Dus zit de sinaasappel te ruim in zijn strik nu… en dit jaar ruik ik voor het eerst geen geur meer … dus mischien komt het ervan een nieuwe te maken..,🤔

Eerste stap; heel veel kruidnagels inslaan….die inmiddels stuk duurder zijn dan destijds … maar ach het gaat dan hopelijk weer 20 jaar mee…. 😅🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎄🌱

IMG_6490.jpeg

aangepast door Vrouwholle

Geplaatst:
12 minuten geleden, Vrouwholle zei:

heel veel kruidnagels

Misschien bij een Oosterse of Turkse winkel kijken kan je misschien wat groter inkopen voor minder.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat een leuk voorbeeld weer.

Al die kruiden zijn een stuk duurder geworden.

Die gaan voortaan in mijn eten en drankjes.

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is goed idee @appelvrouw en daardoor bedenk ik me nu dat ik mijn lief wel kan vragen om kruidnagels uit de voorraad van de slagerij waar hij werk …🤔 wie niet waagt die niet wint he…😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎄🌱

Geplaatst:
3 uren geleden, Vrouwholle zei:

20jaar oude sinaasappel die ik ooit “ conserveerde door het hele oppervlak vol kruidnagels te prikkende laten zien

Leuk @Vrouwholle ! Dit brengt bij mij herinneringen boven 😃. Net zo’n sinaasappel gemaakt rond dezelfde tijd. Wat ik me ook herinner is dat mijn hele duim kapot was van het kruidnagel-drukken in de toch wel dikke schil van de sinaasappel 😉. Maar het rook heerlijk. Dat je hem zo lang hebt weten te bewaren!

Geplaatst:

Kruidnagel, dan denk ik aan Bali.

Ik heb gezien hoe ze daar groeide . Althans de bloemetjes heb ik gezien. Erg schattig.

Geplaatst:
3 uren geleden, Vrouwholle zei:

kruidnagels inslaan

Ik koop ze altijd bij een speciaalzaak per internet, veel goedkoper. Pfefferdief of Bremer, maar dat is beiden in Duitsland.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Al eerder gemaakt maar nog niet gepost ; In Januari maakte ik hartjes en “bloemetjes” van de Judaspenningen .

Voor de bloemen lijmde ik de “penningen” dakpansgewijs in het rond en lijmde een gedroogd zaaddoosje in het midden.

IMG_6719.jpeg

IMG_6732.jpeg

Voor de hartjes vormde ik een hartje van dun goudkleurig ijzerdraad en lijmde daarop de “ penningen dakpansgewijs.

IMG_6720.jpeg

Ik nam de oude paastakken van vorig jaar en bond die aan elkaar tot een lange sliert om de hartjes en bloemen aan op te hangen…. Een mini lampjes snoer erbij voor het glinster / parelmoer effect van de doorschijnende judaspenningen… helaas kreeg ik dat licht effect niet goed op de foto..😏

IMG_6736.jpeg

De kartonnen sneeuwhuisjes mochten nog ff blijven voor het nog winterse effect…☃️

Ik heb alweer nieuwe ideeën voor een lente deco…😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱☃️🌱

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.