Geplaatst: Gisteren om 18:051 d 17 minutes ago, acpronk said:Wortel is niet voor iedereen te doen, als ik de topics zo door lees😅Bij mij ook niet. Ik snap echt niet waarom wortel en radijs als gemakkelijke groenten worden gezien. Maar ja, volgens het algemene internetprotocol van gemakkelijke groenten dan wel.20 minutes ago, acpronk said:Misschien is hij de zaadleverancier wel.Nee, ik heb zowel hoge als struik kouseband gekregen via diverse kanalen. Ik kan me niet voorstellen dat @Frans overal een vinger in de pap heeft. ( wel jaloersmakende oogsten, maar dat is heel wat anders).En dan nog, de geweldige opbrengst die Frans in Limburg heeft kun je hier in het noorden niet verwachten. Dus ik ben nog steeds afwachtend wat @Lia56 als volgende hint zal noemen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Gisteren om 18:131 d Voor de oplettende lezer: in het teelttopic van afgelopen seizoen staat ook al een hint…. To narrow it down, zeg maar 😉. Denk ik tenminste 😄. gisteren om 18:141 d aangepast door Dahli
Geplaatst: Gisteren om 18:191 d Ja dan snap ik dat je niemand meer vertrouwt.😅😅 @Bernaar gisteren om 18:501 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Gisteren om 18:271 d Ik vertrouw iedereen @Petrasmoestuin , maar ik ben dol op dit soort raadspelletjes 😂. Zo erg dat ik de hint die ik meende te hebben gelezen tijdens de wedstrijd van afgelopen seizoen heb onthouden. Verder ben ik heel normaal 😊.
Geplaatst: Gisteren om 18:451 d @Dahli ???? ik had het niet tegen jou, maar degene die zei dat zijn vriend waarmee hij een wedstrijd had de plantjes niet zelf zaaide, maar de plantjes kocht.Oh ja @Bernaar was dat.😅
Geplaatst: Gisteren om 19:461 d Ah, je had zijn naam er niet bij gezet en reageerde direct na mij. Meestal is het dan bedoeld voor diegene die daar direct bovenstaat.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u 15 hours ago, woldistel said: 15 hours ago, acpronk said: Wortel is niet voor iedereen te doen, als ik de topics zo door lees😅Bij mij ook niet. Ik snap echt niet waarom wortel en radijs als gemakkelijke groenten worden gezien. Maar ja, volgens het algemene internetprotocol van gemakkelijke groenten dan wel.Mooi hoe iedereen zo andere ervaringen heeft. Ik heb gewoon een tuin maar haal mijn mooiste wortels meestal uit pot. Denk dat dat komt doordat de grond daar extra los is, maar dat weet ik niet zeker. Ben er ooit mee begonnen omdat ik in potten ook net wat minder last hebt van slakken.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Ik herinner me uit eerdere besprekingen dat wortels niet zo spannend zijn, omdat het groeiproces zich vooral onder de grond afspeelt. Alleen maar loof op de foto's tijdens het verloop van de wedstrijd. Alles moet in één klap geoogst worden om dan pas te kunnen zien welke de langste is.Wortels zijn niet zo moeilijk, als je een paar basisregeltjes van het tuinieren in de moestuin (moestuinieren mag ik niet zeggen ) in acht neemt. 11 uren geleden11 u aangepast door HuubvG
Geplaatst: 9 uren geleden9 u 2 hours ago, HuubvG said:moestuinieren mag ik niet zeggen Van wie of ontgaat mij hier iets?Het is mij in het verleden vaak gelukt om echt prachtig loof te kweken, maar helaas zat er soms maar een klein priegeltje wortel aan bij het oogsten 😅 Sommige jaren gaat het ook best goed hoor, maar gemakkelijk.... nee. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Auteur On 12/7/2025 at 12:22 PM, appelvrouw said:Lang kan ook staan voor lange teelt natuurlijk.. of dat je er lang van kan eten of dat je het lang kan bewaren. Of er lang op moet wachten😱yes
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ja leuk @Lia56, welke van de drie dan, hè🤨?Of alle drie 🤔. Grapjas😉 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.