Erny Posted July 9, 2012 Share Posted July 9, 2012 ROZE RADIJSJES(Uit: Inmaken van Hans Gerlach - ISBN: 9789044712247) Bereiding: 30 min.Rusttijd: minstens 3 dagenHoudbaarheid: 12 maanden Ingredienten voor ca. 1 l.: 400 g rode radijsjes (ca. 2 bosjes)500 g ijskegeltjes (witte, lange radijsjes)400 ml witte wijn azijn¼ l droge witte wijn (of ev. Water)1 volle el zout (20 gr)1 tl suiker2-3 stuks steranijs1 stukje van een kaneelstokje1 tl korianderzaad1 el mosterdzaadlaurierblaadjes4 el notenolie 1.Maak de ijskegeltjes en de radijsjes schoon, laat ca. 5 mm van het steeltje zitten en het schoongemaakte worteltje ook. Was de groenten en laat ze uitdruipen. Halveer grote of dikke exemplaren overlangs (in de lengte). 2.Breng azijn, wijn, zout, suiker en specerijen aan de kook. Voeg de ijskegeltjes en radijsjes toe en laat kort doorkoken. Vul de glazen potten met schoefdeksel. De groenten moeten helemaal bedekt zijn met het kookvocht. Leg een paar laurierblaadjes bovenop en sluit alles luchtdicht af met een dun laagje olie. Sluit de potten onmiddellijk en bewaar ze op een koele en donkere plaats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 kan ik de radijsjes ook gewoon met zakje inmaakkruiden maken en dan evt. een combi van radijs en komkommer geraspt? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Dat wordt dan wel een totaal ander potje inmaak als hierboven beschreven.Maar probeer het uit zou ik zeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 dat ik dat kan uitproberen snap ik,maar stelde de vraag uiteraard of iemand anders dat al had gedaan [energiepeil is niet zo hoog dat ik dingen ga uitproberen wat misschien niet lukt/smaakt ] Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts