Geplaatst: Woensdag om 20:391 d Chinese kool met gember met sausje van soya en cherry en maizena. En nog wat gestoofde Moolie radijs erbij en kalkoen.
Geplaatst: Gisteren om 06:491 d Vanavond een quiche met verschillende snijbiet, Russische kool, en bietenbladeren.Ik denk dat ik er wat feta doorheen kruimel.
Geplaatst: Gisteren om 08:101 d 41 minuten geleden, jootje zei:knispersuikerOooIk ben niet dol op aardbeien ( Lie wel) maar dit😍😋
Geplaatst: Gisteren om 12:051 d Auteur Gisteren uit @Charly haar tuin: een salade met geitenkaas, broodjes met van allerlei lekker beleg (verschillende soorten geitenkaas, en bramenjam bijv.) met een rabarber-crumble als toetje! Plus een groot glas bramenlimonade er bij. Lekkerrrr!
Geplaatst: Gisteren om 18:551 d Wat is dat Russisch bladkool heerlijk zeg! Jammer dat ik het te grof heb afgeknipt en ook de middelste kleine blaadjes heb meegenomen. Maar gauw nog wat bijzaaien morgen. Mijn man was bang dat de stelen hard zouden zijn, maar die heb ik gelijk bij de aardappelen meegekookt en even later de bladeren.
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Peulen. Ik vind ingevroren peultjes niet lekker. Wecken is ook geen optie. Maar verse peulen zijn zooooo lekker. Dus eten we 3 of 4 keer per week peulen. Wok, pasta, avg. Vanavond gewokt met mie. Ik zoek ook nog een recept voor peulen met witte boontjes..... nu ik er over nadenk: met wat citroen, walnoten-olijvensalsa.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u 58 minuten geleden, bonnie f zei:Ik vind ingevroren peultjes niet lekkerMisschien blancheer je ze dan te lang? Wat je ook kunt doen is de peulen in een bakje leggen en dan heet water erover gieten, en dan 30 seconden tot 1 minuut laten staan en dan snel in koud water dompelen, droog maken in een theedoek en in een zakje in de vriezer doen. Of nog beter op keukenpapier op een ovenblad en dat los eerst in laten vriezen, dan kun je later nemen wat je nodig hebt en zitten dan niet aan elkaar vast. Dat scheelt ook in smaak.Ik houd ook niet van ingevroren groente, ik vind vers ook altijd lekkerder, maar doe het wel altijd om zo wat voorraad te hebben. Ik stik straks van de sugarsnaps, dus dat kan ik niet allemaal eten, en er is ook nog andere groente natuurlijk wat los komt.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Na zeker 20 pogingen tot het invriezen van peultjes kan ik alleen maar constateren dat ik ze niet lekker meer vind na invriezen. Andere groente vind ik dan weer prima.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Voor d roundhouse tuinkers dille basilicum met mega groot knaaggat erin, rucola en 2 gekookte eitjes. Van de dochter. Omdat ik ze zachtgekookt lekker vind 🤭☺️Wat verse knoflook omdat ze in de weg stonden en deze aardbeien omdat ik er geen plek meer voor had. Heb 3 x zo veel gegeten. Dit is voor de kinderen. Al at de jongste ook goed mee. We hebben nu bijna alle rijpe anasaardbeien op. Volgens hem zeer zeldzaam en we moesten wat overhouden 😆
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Kailan en hon tsai tsai geroerbakt met knoflookbloemen, uien en koriander, alles uet, en kokosroom, kruiden en notenrijst. Was erg lekker, helaas de groente te laat geoogst, dus de steeltjes waren wat taai.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Quiche met snijbiet, bietenblad, Russische bladkool, knoflook, spekjes en fetakaas.Met verse eitjes, geruild voor plantjes, en wat room.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.