Geplaatst: Maandag om 21:312 d Gevulde bolcourgette uit de oven, met paprika en tomaat, alles uet. Gehakt erdoor, kruiden (gedeeltelijk uet) en kaas er op, jammie.
Geplaatst: Dinsdag om 09:092 d omelet met eigen pepers, tomaten en eitjes. 1 ei bedorven. heb dat weggespoeld, maa die stank bleef uuuuuuren hangen. Uiteindelijk de wasbak volledig vol laten lopen en laten overstromen. zo krijg je de zwanenhals kennelijk doorgespoeld. Deze kennis had me 1 fles chloor kunnen besparen. Duuuussss. Gelukkig was de rest wel heel lekker. Moest alleenuit de buurt van de keuken blijven.Veel tomaten, paprika, pepers momenteel en rucola, dus dat gaat er elke dag wel in. Zojuist een blended lemon en een heerlijke tomaat uet gegeten. Kinderen hebben allemaal paprika mee naar school bij de lunch met tomaatjes en een komkommer. Zo komen we een heel end met alle oogst. Ow en ik had gisteren de eerste appel van een boom en die was LEKKER! Zoet, knapperig, sappig, geurig. Wat een combi! Volgens mij een boom van @weknow
Geplaatst: Gisteren om 13:361 d Gisteren selderij pesto gemaakt, niet de selderij van knolselderij, maar van bladselderij. Gelijk een grote hoeveelheid. Jammer, want ik vind het niet zo lekker. Als het op brood ook niet lekker is, dan doe ik steeds een beetje in de pasta.Ik blijf maar 1 pesto het lekkerst: met basilicum en pijnboompitten.Gemaakt volgens dit recept.https://www.francescakookt.nl/selderijpesto-met-pecannoten/
Geplaatst: 23 uren geleden23 u Aardappelpannenkoeken met peterselie en de uistengels van gisteren die ik had bewaard met veel peper en chilivlokken. Alles uet! Daarbij een tomatensalade met 4 soorten tomaat en basilicum uet. Het was zo op, want ‘deze tomaten zijn wel lekker’. Duuusss 🤭
Geplaatst: 19 uren geleden19 u Heerlijke pompoen curry met bonen en paprika. Alleen de paprika niet uet, kon wel. Maar deze had ik nog in huis en moest op. De pompoen was de Flat White Boer.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u Wat een prachtige pompoen 😍! De foto ook zo in het donker, alleen de pompoen uitgelicht.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Een paar dagen wat “ gevulde” maaltijden.Een paar dagen geleden ging de knappe pattison eraan, het recept kwam van de Volskeuken https://www.volkskrant.nl/koken-en-eten/de-volkskeuken-gevulde-patisson-met-venkel-en-tomaat-vegetarisch-of-veganistisch~bda8d863/Het was heerlijk alleen de schillen eet ik niet dat was wat lastig.De patisonhelften eerst even 5 minuten gekookt in bouillon, daarna de rijst in dezelfde bouillon gekookt.De vulling is o.a. rijst, hier demi-completDan een dikke saus gemaakt met gekochte venkel, 3 grote tomaat uit andermans tuin, bosui, specerijen zoals garam masalaDaarop een dikke laag fijngehakte kaas in dit geval feta met parmezaanNog wat olie over het deksel gegoten en in de oven. Wat rösti rondjes erbij en wat groente, hup de oven in.Gisteren nasi in bladerdeeg met o.a. wortels en nw Zeelandse spinazie (tetragon) uet, in soja knapperig gebakken tofu.Ik had er eigenlijk een hard hoofd in maar het was heel erg lekker. 8 uren geleden8 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 5 uren geleden5 u @appelvrouw Wat een plaatje die gevulde patisson 😍. Is de schil helemaal niet eetbaar of vind jij dat gewoon niet lekker?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Lie heeft de schil en mijn helft ervan ook opgegeten, hij heeft er geen problemen mee. Ik hou niet van de substantie van schillen😝
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Alleen jalapenos uit eigen tuin. Ik ga hem voortaan zelf maken inplaats van deze elke keer af te halen of te bestellen. Jammie
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Warme appeltaart, met gewelde abrikozen er door. Ja: als hoofdmaaltijd (nou... voor de vorm ook een courgettesoepje als voorgerecht.)
Geplaatst: 46 minuten geleden46 min 38 minuten geleden, rorror zei:Ik ga hem voortaan zelf maken inplaats van deze elke keer af te halen of te bestellen.Dat snap ik! Ik heb nog nooit een kapsalon gegeten (i.t.t. man & zoon), maar zo ziet hij er wel erg appetijtelijk uit!
Geplaatst: 20 minuten geleden20 min Een salade van bietjes en appels, allebei uet, met mozzarella en zilvervliesrijst.
Geplaatst: 1 minuut geleden1 min @Dahli Als je niet van patat of iets houdt kan je het ook met aardappel kwartjes / schrijfjes / krieltjes etc doen. Saus zelf bepalen en eventueel tomaat toevoegen (hou ik zelf niet van). Ik doe vaak kip soarma omdat ik dat vaak lekkerder vind. Maar gewone soarma kan ook.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.