Geplaatst: 8 februari8 Feb Deze allemaal van de Lidl. Witte pootuitjes, sla soorten verplant en wat peterselie die een grote pol aan het worden was tussen de tegels, een nieuw gegeven. Nog wat. Oooooowww dahlia Arabian nights. Die staat beschut buiten. Kan haar nog wel binnen zetten. Stekken van rozen en druif geplant.
Geplaatst: 9 februari9 Feb Toch nog 1 extra pepersoort in de deno gelegd, de Braziliaanse biquinho. Ik wil ze t.z.t. inmaken en dan aan een Braziliaanse vriend van ons geven. Beetje warme pit voor hem in ons koude landje.Sommige Habanada’s en wat Peruviano arancio waren vandaag ontkiemd en zijn net in de aarde gezet. Vooral naar die laatste ben ik erg benieuwd. Die lijkt me lekker om sambal van te maken. Hij zou ook echt naar sinaasappel ruiken en zeer fruitig zijn. Dikwandig ook. Ik begin eindelijk een beetje zin in het nieuwe seizoen te krijgen 😊.
Geplaatst: 9 februari9 Feb 80 stuks snijbiet gezaaid.Het zaad is al een paar jaar oud,en ik ben benieuwd wat er nog van opkomt.Volgend jaar terug nieuw aanschaffen,maar ik heb momenteel nog genoeg om te herzaaien,moest er niet genoeg opkomen.
Geplaatst: 13 februari13 Feb Blommen gezaaid: Grote leeuwenbekDroogbloemenGrote zinnia mixZinnia PolarbearKlokjesbloemGousbloemJuffertje in het groenEn witte vaste lathyrus.
Geplaatst: 13 februari13 Feb Net alvast de helft van het zakje suikerwortel gezaaid. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 februari14 Feb Ik kreeg een bol met hele kleine teentjes erop..ik weet niet of je ze teentjes noemt of bolletjes. Het was eerst een bloem van een knoflook. Enfin ze begonnen uit te lopen en ik heb ze uitgeplant We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 februari15 Feb Nog zes soorten pepers 🫢 en een paar trage opkomers opnieuw aangevuld. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 februari15 Feb 3 uren geleden, Gitta zei:plantuitjes in de voorkiemJij bedoelt dat je ze eerst binnen plant?
Geplaatst: 15 februari15 Feb @Petrasmoestuin klopt. Ik zag dat Ineke van Ini's moestuin dat deed. Dan zijn ze al uitgelopen en hebben ze al wat wortels als ze op de definitieve plek gezet worden.
Geplaatst: 15 februari15 Feb 5 minuten geleden, Gitta zei:Ini's moestuinIk heb mijn plantuien in oktober al geplant. Of bedoel je uien die je gaat zaaien? Die van mij zijn denk ik nu naar de knoppen. Ik heb er een aantal (te laat) in andere potjes gezet, maar het meeste was al dood.
Geplaatst: 15 februari15 Feb @Petrasmoestuin Wat jammer van je uien. Ik heb ze binnen in vochtige zaai- en stekgrond gezet. Ik had vorig jaar ook winteruien, maar dat is me niet goed bevallen. In de lente plantuitjes geprobeerd, dat ging juist goed.
Geplaatst: 15 februari15 Feb 27 minuten geleden, Gitta zei:in vochtige zaai- en stekgrond gezet.Ja ik ook, maar ik heb het over zaaiuien en over zaaisjalotten. Te vroeg, ze waren 10 cm lang en dan moeten ze de oorspronkelijke bak in. Later zag ik dat ik ze toch in grotere potten kon zetten tijdelijk, dat heb ik met een aantal gedaan. Maar heb jij het nu ook over zaaien of pootuitjes? Als jij nu gezaaid hebt, dan is het misschien wel op tijd, Half maart kunnen ze naar buiten, maar ik zaai ze wel opnieuw, waarschijnlijk direct, want het wordt druk binnen.
Geplaatst: 16 februari16 Feb @Petrasmoestuin Ik zaai niet, duurt me te lang voordat je dan kan oogsten. Dus ik heb het over plantuien, maar ik dacht dat ik dat ook had gezegd in mijn berichtje ergens hierboven.
Geplaatst: 16 februari16 Feb 1 uur geleden, Gitta zei:ik dacht dat ik dat ook had gezegdJa klopt, maar misschien dat je het p.o. fout had geschreven. Plantuien binnen zetten, daar heb ik nog nooit van gehoord en ik dacht dat je die altijd in oktober en november kon zetten, maar niet later.
Geplaatst: 16 februari16 Feb De winteruien doe inderdaad in oktober ongeveer. Maar in de lente kun je ook plantuien planten/poten. Dat gingen beter dan de winter uien die ik had. Dus vandaar dit seizoen alleen de lente plantuien.
Geplaatst: 17 februari17 Feb Vandaag de sugarsnaps, peultjes en erwten in de voorkiem gelegd. Aan de paprika's ben ik niet meer toegekomen. Morgen weer verder.
Geplaatst: 21 februari21 Feb In balkonbak radijsjes gezaaid, en in kweekbak mini paksoi en little gem sla! Yeah!
Geplaatst: 21 februari21 Feb 30 minutes ago, jootje said:mini paksoioh, dergelijks heb ik dit jaar ook 😀 Lijkt me zo leuk om halve stronken te kimchi-en. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 februari22 Feb Gisteren een zoete aardappel gekocht bij de biowinkel en gisteravond in een bakje gelegd. En nu geduld… * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 22 februari22 Feb Pepers verplant in koffiebekers en geweekte erwten gezaaid in trays (usui bladerwt, tristar doperwt, irish prean peas en jessy) De rest (sugarsnaps) doe ik over een paar weken. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 23 februari23 Feb Vorig weekend heb ik volgende binnen gezaaid: probk erwten,roma tomaat, augurken,pluk sla,andijvie, ananaskers,boontjes,prei.Afgelopen zaterdag kwamen de eerste zaden al op: de augurk, pluk sla, andijvie en de pronk erwten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.