Geplaatst: Vrijdag om 15:302 d Nou, dan nog maar een topic beginnen, het is tenslotte al 2 januari 😄Heeft iemand al zaden gezaaid? Ik ga dit weekend alvast even kijken naar de baccatums en de chinenses. De annuums kunnen wel een maandje later.Komend jaar ga ik ook wat minder variëteiten zaaien dan vorig jaar. Heter dan Blended lemon en Aji pineapple gaat het dit jaar niet worden, want ik heb nog gedroogde liggen van 2024.Ik ga het dit vooral bij de snackpepers zoeken: Shishito, Aji delight, Biquinho, Habanada en een paar iets warmere. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zaterdag om 03:142 d Voor mij idem, Woldistel. Zodra ik wakker ben gaan de deno zaden op kweek, voor soorten die ik daadwerkelijk gebruik.Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar, op een productieve oogst!🥂
Geplaatst: Zaterdag om 07:582 d Ik heb net voor het nieuwe jaar mijn bestelling van Badskin Garden binnen gekregen! Een bescheiden lijstje dit jaar. Sugar Rush Peach Aji Golden Giant Lemon Jalapeño Habanero Cappuccino Nazgul's Pumpkin Pie Thors Thunderbolt Pimenta De Cheiro
Geplaatst: Zaterdag om 18:111 d Ik wil diverse pepers zaaien en dan uiteindelijk 3 verschillende in een bak zetten.Hoe groot is de bak die jullie gebruiken?Ik wil 3 plantjes in een 25 liter bak zetten (33,3 x 33,3 x 33,3), vorig jaar had ik het ook zo gedaan, ze kwamen alleen laat op gang.
Geplaatst: Gisteren om 06:571 d Zitten hier ook mensen op Reddit en dan die van de hete pepers? Zie nu dat zij ook elk jaar een ruil organiseren binnen Europa! Ziet er goed uit
Geplaatst: Gisteren om 08:561 d 14 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Ik wil 3 plantjes in een 25 liter bak zetten (33,3 x 33,3 x 33,3),Ik had ze vorig jaar in mini's staan (30×30×20) en daar heb ik mooie oogst van gehad. Dus in jouw 25 liter bak zou het ook goed moeten komen.
Geplaatst: Gisteren om 08:581 d Ik ga dit jaar minder pepers dan vorig jaar zaaien. Ik moet nog uitzoeken welke.
Geplaatst: Gisteren om 09:351 d Mijn zwangerschapsbrein werkt echt op halve toeren. Heilig overtuigd dat ik vorig jaar mijn peperzaden opgemaakt heb nieuwe besteld. Zie ik nu de envelop van vorig jaar met ruim 20 soorten die ik vorig jaar had besteld, omdat ik vorig jaar al mijn peperzaden had opgemaakt. Zucht. De lijst wordt dus toch wat langer 😅
Geplaatst: Gisteren om 10:101 d 33 minuten geleden, Lsjr33 zei:ruim 20 soorten die ik vorig jaar had besteld,Sommige mensen krijgen het zwaar. Ik heb ook meer zaden soorten dan bakken, niet alleen pepers. 😂Ik ben benieuwd welke jij gaat zaaien, ik heb 14 soorten gezaaid van de 20, sommige dubbel die ik zeker wil hebben.
Geplaatst: Gisteren om 10:111 d 1 uur terug, Gitta zei:in mini's staan (30×30×20)En ook 3 bij elkaar toch? Op een ander medium schreven ze telkens dat ze in 18 of 25 liter bakken moeten, en dan alleen. Ik hoef toch niet hele bomen in mijn potten te hebben?
Geplaatst: 17 uren geleden17 u Ik zaaide ze op 30 december. Madame JeanetteSurinaamse peper (ik weet geen naam, mijn schoondochter bracht ze mee uit Suriname)Thai DragonPimentJalapenoCayenneVan de Surinaamse en de Piment zelf zaden gedroogd vorig jaar.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Meer dan dertig soorten dit jaar door veel teveel zaden in huis maar durf nog niet te zaaien. We vertrekken voor twee weken op vakantie begin februari. Stel dat de zaailingen het niet overleven... Dan maar zaaien als eerste agendapunt bij terugkomst!
Geplaatst: 2 uren geleden2 u @ElkeV80 je kunt ze zaaien op de dag voordat jullie weg gaan. Ze kiemen toch niet zo snel, en als je een kap op de kweekbak doet dan drogen ze ook niet zo snel uit. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 uren geleden2 u @Lsjr33 binnen Nederland + België organiseert Sol van peperzaden de turboruil, je kunt @donaldk om.meer informatie vragen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.