Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Pepers 2026

Featured Replies

Geplaatst:

Je planten staan er prachtig bij! Ik hoop dat het weer het nog een beetje volhoudt.

Bizar hè, de hoeveelheid van dit jaar. Ik probeer te bedenken waardoor dat nu komt. Zijn het de opeenvolgende warmteperiodes? Eigenlijk denk ik van niet, bij de tomaten gaf dat juist een vermindering van vruchtzetting. Jouw gouden tip: de ophoging van voeding dan? Dat heeft zeker tot veel gezondere planten, en dus meer vruchten geleid. Heb jij een verklaring?

Geplaatst:

Ja die 5 warme periode's zag ik buiten de planten de lucht inschieten. In de koudere periodes zie ik ze minder hoog worden.
Dus verwacht zeker de warmere constante tempraturen mee heeft geholpen met de groei. Wat je anders eigenlijk alleen ziet in de Kas.
Maar zeker voeding geven helpt mee. Afgelopen maand met de regen heb ik elke week een theelepel gemixt kunstmest/patentkali geven. (vandaag ook weer) Ik zie zelfs van deze maand nieuwe pepers verschijnen en al weer groter groeien. Wat ik bij een normaal seizoen niet heb.. Vaak in september met slechter weer vergeet ik te vaak voeding, maar dit jaar niet! In september misschien 4x water moeten geven met de hand, toen ook maar meteen oplosvoeding geven. Volgend jaar ga ik (hopelijk) nog strakker voeding geven en al eerder beginnen met meer geven.

Geplaatst:

De lemon drop hebben intranerven chlorose (mangaantekort?). En de Red Savina's hebben al vanaf vroeg van die ingedeukte bladranden. 'Whiptail' maar toch toont het niet als N gebrek, want bladeren donkergroen, dus of het ook echt een molybdeen gebrek is...

Geplaatst:
5 minuten geleden, rorror zei:

gemixt kunstmest/patentkali geven.

Kan ik dan b.v. ook koemestkorrels geven?

Geplaatst:

Was jij mijn buurman maar @rorror Misschien konden wij dan wat ruilen en ballen gooien.😂

Geplaatst:
6 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Heb ik wel gedaan. De afgelopen maand met meer regen. Dan sta ik niet te gieteren dus vloeibare mest wordt dan lastig. Dus koemestkorrels bovenop gestrooid. Dat werkt hier goed.

Geplaatst:
12 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Ja maar dat duurt wel een tijd voordat er genoeg voedingstoffen worden afgegeven over een langere periode.

Jij had volgens mij die andere kali variant gekocht, dat zou je dan geven voor de vruchten.

Maar aan de foto's te zien van jouw pepers hebben ze of lange tijd te droog gestaan, waardoor ze geel zijn geworden en veels te weinig voeding hebben kunnen opnemen. Dus wil je zo groen houden als bij mij, moeten ze voldoende water krijgen zodat ze voeding kunnen opnemen.
Gele bladeren nemen ook minder energie op van de zon dan goed groene bladeren bij pepers.

Geplaatst:

Ja heb ik ook gedaan vorige week. Maar de dagen gaan zo snel. Morgen weer voeding geven.

En ik peil elke dag met vochtigheidsmeter en hadden genoeg, stond op 6 of meer.

aangepast door Petrasmoestuin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.