Geplaatst: 7 uren geleden7 u Auteur Mijn voorgezaaide tomaten zijn niet allemaal opgekomen. De vleestomaat en de roma wel, maar helaas de multiflora niet. Die laatste wilde ik buiten in een beschut en zonnig hoekje neerzetten. Heeft iemand straks een zaailing over van bijvoorbeeld een millefleur of blondkopfchen of een andere multiflora? (ik neem even aan dat dat de juiste term is voor zo'n struik met grote trossen.) Ildi is misschien ook een optie, die zag ik hier op het forum ook wel eens lansgkomen.Met de millefleur had ik een paar jaar geleden goede ervaringen. Blondkopfchen had ik nu uit de doos, maar kiemde niet.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u De tomberry die ik uit de doos heb gehaald schijnt ook flinke trossen met tomaten te krijgen. Ik zaai dit jaar voor het eerst deze soort, dus kan niet uit eigen ervaring er iets over zeggen. Het is wel een struiktomaat, dus niet dieven. Laat maar weten of het het wat lijkt.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Dank voor je aanbod, maar ik denk dat ik van de tomberry de vruchten echt te klein vind. Ze zijn volgens de beschrijving 5 tot 10 mm groot.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ja, het zijn wel kleine vruchten inderdaad. Op de site van Diana staat 2 x 3 cm. Maar ik ga het zien. Leuke snack voor de kinderen dacht ik. Ik snap dat je ze te klein vind. Ik hoop voor je dat er nog iemand een multiflora voor je heeft. Ik kan eventueel nog een multiflora voor je gaan zaaien. Ik heb vorig jaar de zaden van een multiflora geoogst. Rebel alliance tomaat.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Oh zou je die Rebel Alliance voor me willen zaaien? Die klinkt best goed!
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ga ik dat doen. Morgen wil ik sowieso weer het een en ander gaan zaaien. Kan dat mooi mee bij de rest.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.