Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zadenrol

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn man wou ze ook niet halen: "nu genoeg voor de tuin uitgegeven" zei hij. De volgende dag bij boodschappen doen zei ik: en nu nog even naar de Action. Frons, frons. Hij wist waarom. Hij ging bij de verlichting kijken. zijn interesse. Ik zoeken, kon niets vinden, maar er stonden er heel veel! Dus gauw 3 stuks gepakt richting de verlichting. Hij zei: op het briefje staat 1 stuks. Ja, maar ik wil er 3 gebruiken. Eigenlijk ook voor bloemen @Dahli maar toen dacht ik: die voor bloemen zet ik gewoon buiten op het terras in een "lelijke" zaairol van vuilnisbak of bubbelplastic en ik heb er dus 3 met iets anders gezaaid, die ik dus binnen zet.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
43 minutes ago, Petrasmoestuin said:

Mijn man wou ze ook niet halen: "nu genoeg voor de tuin uitgegeven" zei hij.

Hier juist andersom....😁

Maar ik kan haar,meestal toch, paaien met hetzelfde bedrag te voorzien voor een aankoop in haar favoriete kledingswinkel......😂

Geplaatst:

Tja, is off-topic. Voor jouw vrouwtje misschien nog wel. Maar ik geef nu geen geld meer aan kleding uit als ik toch meestal binnen zit, maar wel aan mijn tuin.😉 Ik zei gewoon: wij gaan nu nog even.....

Geplaatst:

Aangestoken door alle zaairollen heb ik er vanavond ook twee gemaakt, gewoon voor de lol, omdat het kan. Eentje met wilde rucola, daar zijn we gek op en eten we de hele zomer. Het is ook gedroogd erg lekker in kruidenboter (vinden wij) dus veel tegelijk is geen probleem. Wilde rucola is bovendien vast, dus als ze aanslaat kan ik ook wel wat plantjes meenemen naar de MTFD. En een rol met babychoi, die ik hoop op hydroponics op te kweken. De vorige poging werkte niet, onvoldoende voor gezorgd. Nieuwe poging. Ik heb geen fancy Action potjes, dus ik heb ze gewoon opgerold in een opengeknipt Ikea-zakje en op een schoteltje en schoteltje van yoghurtemmertje gezet. Werkt ook. Misschien zet ik ze toch al buiten, met een plastic zakje (met gaatjes) er over. Scheelt ruimte binnen.

IMG_4634.jpeg

IMG_4635.jpeg

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Ik hou van sushi en die seedsushirollen leken mij ook wel wat.

Een poging vorig jaar met niet watervast materiaal was niet zo'n succes. Maar nu zag ik filmpje langskomen met oa bubbelplastic. En laat ik daar nou net een rolletje van in de gang hebben staan.

Had de kolen net gezaaid dus die niet in de sushi.

En de pepers en aubergines ook niet.

Maar de rest wel...

Het lijkt me vooral ook voor de peulen etc heel handig. Het volstoppen met aarde van de wcrolletjes die ik hiervoor eerst gebruikte was best een klusje. En dit gaat supergemakkelijk en snel.

Vervolgens het ik Snijbiet, Biet, Meiraap (ook kiemtest), Doorlevende Spinazie, Lenteui (kiemtest) gezaaid.

Dagje later gewoon weer lekker bezig, weinig voorwerk, snel klaar. Heerlijk.

Kruiden gezaaid: Basilicum, Oregano/Marjoraan/ Dille, Kervel, Venkel, Perilla, ABC kruid, Dragon.

Voornemens om groot deel van de voorkweek zo te doen.

Denk dat ik de tomaten en tomatilloos niet in de rol doe vanwege verstrikking van de bladeren.

Ook weet ik niet of ik de courgettes/komkommers/augurken zo ga doen omdat die wel snel breed "uitbladeren".

20260303_215143.jpg

20260303_215242.jpg

20260303_215312.jpg

20260303_221005.jpg

Dat waren de eerste rolletjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.