Geplaatst: 9 februari9 Feb Wordt nog verder aangevuld...Te ruil:2x stek/stukje herfstaster paars/rood met groot geel hart (moederplant orgineel ooit geruild hier!)3x Tak/stek krulwilg, staan al op water in de regenton, net gesnoeid.Meerdere zaailingen gewone EsdoornStekken vlinderstruik (wit en paars)Eewige moes stekjes3x paardenkastanje zaailing2x Tayberry2x perzik zaailing 'Rubira' (nu een 5-10cm groot)Hybiscus zaailingen (mijne is wit met een roze hart, buren hebben paarse)CitroenmelisseGevraagd:Kweepeer zaailing/zaad (grote vrucht)Pronknoot Xanthoceras sorbifolium zaad of zaailing (mocht iemand nog bij Vreekens bestellen doe ik graag mee)Paprika zaailingen (grote zoete)Wichter zaailingP7 vierkante potjesPootaardappelenOregano/marjolein plantJujubeAfspraken:Jorieke krijgt herfstaster en iets voor de gastvrijheid, geeft 2 hazelaar zaailingen en zwartmoeskervelAppelvrouw krijgt herfstaster, heemst, geeft walnoot zaailing?Arja krijgt herfstaster geeft p7 potjes, wilde oregano/marjolein stukjeNasuada krijgt perzik zaailing, geeft gele vlinderstruik stekGitta krijgt vermiciliet geeft paprika zaailingenBouwvrouwe krijgt heemst? (Kijken of er zaailingen opkomen) geeft SleedoornCiska krijgt herfstaster, lelie van dalen 6 uren geleden6 u aangepast door Wortel
Geplaatst: 9 februari9 Feb Die herfstaster klinkt leuk, zou ik die mogen? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 9 februari9 Feb Je hebt er twee begrijp ik, mag ik dan de andere? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 februari9 Feb Kak, te laat. Ik wil er ook eentje. Had herfstasters ge-vetood want ik heb er niks mee. Blijkt partner er gek op. Ik wil hem er wel blij mee maken, mocht er nog iets over zijn.
Geplaatst: 9 februari9 Feb Auteur Haha, ik schrijf 'm ook voor jou op, trek nog wel een stukje van de moederplant Herfstaster vergeven bij deze. 9 februari9 Feb aangepast door Wortel
Geplaatst: 9 februari9 Feb 5 uren geleden, Wortel zei:Paprika zaailingenEven afwachten wat er opkomt, ik heb het een en ander in de deno zitten.
Geplaatst: 14 februari14 Feb @Wortel de volgende paprika's zijn opgekomen:Sweet california wonder (rood)Spaanse punt paprika (rood)Piquillo paprika (rood, niet zoet maar kruidig)Snack paprika (oranje, kleine paprika)Popti paprika (rood, kleine paprika)Er is maar 1 zaailing van de sweet banana paprika opgekomen. Misschien komt er nog meer op. Even afwachten.
Geplaatst: 15 februari15 Feb Auteur Dat klinkt goed! Kijk maar welke je over hebt, ben blij met alles :)
Geplaatst: 17 februari17 Feb Hoi Wortel, zou ik een stekje krulwilg mogen? Ik zie zo snel niets op je verlanglijst als ruil, misschien komt dat nog of misschien zie je iets bij mijn aanbod dat je aantrekt. Van de paprika moet ik even zien wat hier overleeft, durf dat nog niet toe te zeggen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 19 februari19 Feb Auteur Zeker Tanja, het zijn stokken van rond de 2 meter, die voor helft in water staan te wortelen, dus geen -je. Hoeveel wil je er? 19 februari19 Feb aangepast door Wortel
Geplaatst: 19 februari19 Feb zou ik van jou de perzik zaailing mogen? Ruilen voor de stekjes gele vlinderstruik en ik zie dat je ook paars zoekt. Daar kan ik ook wat stekjes voor je proberen te maken. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 19 februari19 Feb Auteur Zeker, de perzik mag naar jou. De paarse vlinderstruik heb ik zelf gestekt en te ruil ;)
Geplaatst: 20 februari20 Feb Auteur Grotere potjes heb ik genoeg, dankjewel. Ik zou nog wel een walnoot zaailing willen.
Geplaatst: 20 februari20 Feb Ik heb twee walnotenzaailingen ‘25 in het najaar uit de tuin gehaald en in een van de bakken gezet. Help me herinneren dat ik die ga bekijken op overleving van de winter. Zal wel ok zijn denk ik. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 februari20 Feb 15 uren geleden, Wortel zei:stokken van rond de 2 meter […]Hoeveel wil je er?Oeps, die laat ik even aan me voorbijgaan. Dat krijg ik niet heen en weer in de auto. Ik zie nu dat ik ook de krulwilg en de krulhazelaar door de war heb gehaald. Dit is voor ons iets te volumineus. Niettemin bedankt! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 20 februari20 Feb 3 uren geleden, Wortel zei:Grotere potjes heb ik genoeg, dankjewel. Ik zou nog wel een walnoot zaailing willen. Die vraag ik, die heb ik niet😂 https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: Zaterdag om 09:184 d Op 9-2-2026 om 16:58, Arja zei:Kak, te laat. Ik wil er ook eentje. Had herfstasters ge-vetood want ik heb er niks mee. Blijkt partner er gek op. Ik wil hem er wel blij mee maken, mocht er nog iets over zijn.Ik heb wel een herfstasterje voor je als je die wilt, wij hebben de lichtpaarse staan. Laat maar horen via mijn lijstje.
Geplaatst: Zaterdag om 09:214 d Het staat niet op je lijstje, maar ik zie dat je Heemst hebt. Heb je misschien nog over?
Geplaatst: Maandag om 10:322 d Auteur Voor de aster krijgers, ik heb een foto van de bloei gevonden. Het is niet echt paars maar ook niet roze, misschien bordeaux of magenta? Foto is in volle zon, dus in het echt wat donkerder
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.