Geplaatst: 22 februari22 Feb Hoi allemaal,Ik ben hier inmiddels al zo’n 12 jaar lid, maar eigenlijk altijd meer een stille meelezer geweest dan een actieve poster. In die jaren heb ik ook al zo’n 12 moestuinseizoenen achter de rug.Ik beheer mijn moestuin (165 m²) helemaal in mijn eentje, naast een fulltime baan. Dat maakt het soms een uitdaging, maar juist daarom vind ik het interessant om steeds te kijken naar wat efficiënter kan: zo min mogelijk onkruid, zo min mogelijk tijd kwijt zijn en toch een mooie opbrengst én vooral veel plezier eruit halen.Ik kweek van alles, maar tomaten en aardbeien blijven toch favoriet 🍅🍓De laatste tijd ben ik daarnaast ook steeds meer bezig met bloemen en plukbloemen.Het lijkt me leuk om hier wat actiever te worden, af en toe wat foto’s en ervaringen te delen en gewoon wat meer mee te doen op het forum.Daarnaast ben ik ook benieuwd wie hier nog meer rondloopt van mijn leeftijd (ik ben 35), zeker ook mensen uit de regio. Dus voel je vrij om een berichtje te sturen als je het leuk vindt om ideeën uit te wisselen of gewoon eens te kletsen over de moestuin.Geen strak seizoenlogboek (tenminste… dat zeg ik nu 😉) , maar gewoon wat meer betrokkenheid en gezelligheid.Groetjes, Joyce 🌺
Geplaatst: 22 februari22 Feb Welkom hier Jocy🙋♀️Wat knap dat jij zo’n tuin naast full time werk doet…💪 mooie plek 😍en met flinke kas als ik het goed zie 🤔Zou mooi zijn als je nog tijd vind om hier ook actief te zijn want hoop kennis opgedaan denk ik zo…😊🌱👩🍳🌱🐓🌱☃️🌱
Geplaatst: 22 februari22 Feb Welkom! Wat knap naast een fulltime baan. Je bent nog lekker jong, dus je kunt het beter aan dan ik een 66-jarige, maar je moet altijd strak plannen. Zeker nu als het de hele dag plenst en je dan misschien tijd hebt. Wij horen graag van je.
Geplaatst: 22 februari22 Feb Lekkere tuin heb je! Bij jouw regio staat "Nederland" dus dat is een ruim begrip 😜Leuk dat je actiever wilt komen meekletsen.
Geplaatst: 22 februari22 Feb Auteur Dankjewel voor de reacties! Hahah @Ikbeginbijmezelf , ik zie het inderdaad, omgeving west Brabant- Roosendaal! Heb het gelijk even aangepast 😉
Geplaatst: 22 februari22 Feb Welkom. Ik heb ook een aantal jaren stil meegelezen. Maar sinds anderhalf jaar actief aan het reageren. Daar heb ik toch het meeste van geleerd.Mooie grote tuin heb je. Knap dat je dat combineerd met een fulltime job. Ik hoop je vaker hier te zien. Misschien tijd in het weekend of 's avonds. Veel plezier met moestuinieren dit seizoen!
Geplaatst: 22 februari22 Feb Welkom! Ben heel benieuwd naar welke plukbloemen je kweekt. Ga komend seizoen ook twee bakken vol zetten, maar weet nog niet wat.
Geplaatst: 23 februari23 Feb Hallo Joyce. Misschien in mijn volgend leven eerder met moestuinieren beginnen. 😅Enkele jaren geleden een poging gedaan maar heb de tuin opgezegd. Nu doe ik plan B. Moestuinieren in mijn achtertuin en via de methode makkelijke moestuin. 🌱Wat leuk om eens iemand uit Brabant tegen te komen. Ook ik lees pas sinds een half jaar mee. Zeer leerzaam . Fijn moestuin jaar gewenst. 🌱
Geplaatst: 23 februari23 Feb Ha Joyce, welkom! Mooi stuk grond heb je! Een goed en fijn seizoen gewenst.
Geplaatst: 23 februari23 Feb Auteur 21 uren geleden, No Dig Dave zei:Welkom! Ben heel benieuwd naar welke plukbloemen je kweekt. Ga komend seizoen ook twee bakken vol zetten, maar weet nog niet wat.Ik ga in elk geval voor de zonnehoed, cosmea, zonnebloemen, leeuwenbek en heb diverse dahlia’s staan. Verder zaai ik vaak ook een insectenmix en pluk ik willekeurig ook van voor in de vaas (hoewel dat niet altijd per se plukbloemen zijn) 23 februari23 Feb aangepast door Joyce12
Geplaatst: 23 februari23 Feb @Joyce12 Wow! Dat ziet er mooi uit! Bedankt voor de info. Zonnebloemen en Cosmea was ik ook van plan. Ik ga naar de rest kijken. Een mix is sowieso een goed idee inderdaad. 🙏😃
Geplaatst: 23 februari23 Feb Ik heb mijn bloemen zaden al klaar liggen om uit te zoeken. Cosmea, zonnebloemen, korenbloem enzovoort. Weer een mooie mix maken komend seizoen.
Geplaatst: 24 februari24 Feb Ha Joyce!Leuk dat je van meelezen bent overgestapt naar posten. Blijft leuk en leerzaam. We leren elkaars moestuinen (en nukken en grillen!) zo wel een beetje kennen. Blijft leuk om van elkaar te leren. Jonge blom ben je, maar daar zijn er meer van. Tuinier ze en geniet van alle voorzaai pret. Of ellende…! Groene groet
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.