Geplaatst: Dinsdag om 18:415 d Het verhaal over de aarde zakken: Wij komen bij de winkel en normaal gaan wij kijken of er en hoeveel er aan aarde zakken liggen. Dan gaan wij eerst binnen betalen en dan laden wij de zakken buiten in. Nu stonden wij bij het juiste vak ze te tellen (want vaak zijn ze er niet), komt er een vrouw alleen aan, ziet ons staan en komt onze kant op en begint ze in een winkelwagen te proppen en dat viel niet mee, want er zitten best wat scherpe kanten aan de wagen. Ze had eerst 2 zakken er met moeite in de wagen gekrekgen en toen pakte ze de 3e en werd door ons nerveus en toen scheurde de zak en die legde ze dan terug op een andere stapel zakken en pakte er toen een nieuwe bij. Toen zei mijn man tegen mij: ga een wagen halen! Wij hebben dan samen 7 zakken op zijn kant erin gekregen, wij wilden er eigenlijk wel 10.En wij hebben er denk ik nog zeker 20 nodig. Dus steeds een aantal. Intussen stonden weer 2 vrouwen, samen nu klaar om die zakken te pakken. De laatste 3 namen zij weg. Eigenlijk wilden wij al vanmorgen gaan, maar er was gisteren hout bezorgd op een aanhanger en achtergelaten en dat wilde mijn man eerst naar achteren brengen. Gisteravond 1 bigbag en vanmorgen de andere en er moest ook nog heel wat verschoven worden aan ouder hout wat er al lag met ondersteuning, enz. Want de aanhanger moest terug naar de fa. Het verhaal over de kas: Gisteravond bekeek ik een folder van de fa waar wij o.a. de aarde kopen. Zie ik stukken hek wat wij kunnen gebruiken voor ons stuk grond. Daar wil ik de Chayote en 2 grote Pompoenen laten groeien. Ziet mijn man in de folder een kas staan. Wat is dat, misschien morgen even kijken zei hij. Toen zei ik: nee die vind ik niet handig, want er zitten geen zijventilatie in, dus ik vanmorgen naar andere gekeken op internet en gelijk besteld, voordat hij zich van mening veranderde.Ik hoop maar dat hij compleet is, want wij zijn vaak geen geluksvogels in dit soort dingen.En…. er zit een beetje haast bij natuurlijk.Half maart wil ik al mijn kolen erin zetten. 10 Speciebakken moeten verplaatst worden, die komen daarin. Pfffff en zij zijn allemaal gevuld, met knoflook en met kolen van afgelopen jaar.Wat een hectiek allemaal.Alles volledig in de grond laten groeien vinden wij misschien toch niet zo'n probleem. Dus de Chayotes en pompoenen gaan een grote speciebak in en ik heb besloten dat ze tussendoor ook de grond kunnen pakken en de Chayotes kunnen ook tegen 2 palen aangroeien en dan weer bovenin tegen een balk. Ik ga stukken gaas die ik al heb rondom de palen klemmen.
Geplaatst: Dinsdag om 19:145 d Iedereen heeft de lente in zijn bol. Die drukte kan je wel eens hebben.Maar goed eerst tellen, dan betalen en halen. Heb ik nooit gedaan.Ik haal ze gewoon en dan betalen. Maar misschien is dat meer een dingetje wat in de wat drukkere steden wordt gedaan. En woon jij misschien op een plek waar het rustiger en makkelijker kan?
Geplaatst: Dinsdag om 19:205 d 5 minuten geleden, rorror zei:En woon jij misschien op een plek waar het rustiger en makkelijker kan?Zo te lezen nu blijkbaar niet 😉.
Geplaatst: Dinsdag om 19:235 d Haha ja.. Maar ik bedoel eerst even betalen en dan laden zonder das caissière dan controlleerd hoeveel je mee neemt.
Geplaatst: Dinsdag om 19:475 d Wat ik me dan afvraag, bij Petra’s volgorde en de run die er rond deze tijd op dit soort zaken blijkbaar is: dan heb je voor 20 zakken betaald, kom je bij de uitgang om ze in te laden, liggen er nog maar 5. Dan moet je weer terug lijkt me voor het teveel betaalde.Wij laden ze ook gewoon in de kar, naar de kassa en betalen.Wat me wel vervelend lijkt @Petrasmoestuin , is dat je een soort moet vechten omdat mensen als gekken die zakken gaan inladen. En nog erger (wat je beschrijft), dat ze het kapot maken en terug donderen om weer nieuwe weg te grissen. Erg asociaal..Gefeliciteerd met je foliekas! Leuk! Dinsdag om 20:115 d aangepast door Dahli Toevoeging
Geplaatst: Dinsdag om 20:005 d Auteur Dank je @Dahli Ja dat knokken heb ik nog niet eerder meegemaakt, maar dat is met mooi weer denk ik. Duitsers zijn echte mooi weer tuinierders. Dat ik voorheen met 0 graden vorst bakjes stond te vullen om voor te zaaien, dat zullen zij niet doen b.v. Het is hier natuurlijk lang koud geweest. Maar als ik alleen daar had gestaan, had ik mij niet op laten jagen, ik had gewoon gezegd: Oh wilt u deze ook, en hoeveel? Kunt u mij misschien even helpen? Dan was er niets aan de hand geweest. Alleen die dames die later kwamen hadden denk ik niets meer gehad.😊 Maar dan waren alle zakken wel heel.
Geplaatst: Dinsdag om 20:025 d Auteur 37 minuten geleden, rorror zei:zonder das caissière dan controlleerd hoeveel je mee neemt.Hier in Duitsland is er een groot vertrouwen naar elkaar. Een enkele keer staat er iemand buiten, maar dat maak ik eigenlijk zelden mee.Mensen laten hier ook hun autodeuren en huisdeuren gewoon open staan b.v. Ook kun je hier overal eieren en aardappelen kopen en zelf het geld neerleggen. Het is ongelooflijk, maar in Nederland kan dat niet.
Geplaatst: Dinsdag om 20:165 d 10 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Ook kun je hier overal eieren en aardappelen kopen en zelf het geld neerleggen. Het is ongelooflijk, maar in Nederland kan dat niet.Dat kan hier in Nederland ook op heel veel plaatsen hoor Petra. Er zijn hier in de buurt talloze onbemande kraampjes waar je het hele jaar door fruit, noten, jam, eieren, groenten, plantjes en zo kunt kopen. Het verschuldigde geld laat je dan achter in een afgesloten bakje. Of je betaalt via een aangeplakte QR-code via pin. Alles op vertrouwen. Dat is in Nederland ook heel gewoon.
Geplaatst: Dinsdag om 20:195 d Auteur Gelukkig maar! Ik was een stadsmens en daar kan het zeker niet.
Geplaatst: Dinsdag om 20:255 d Auteur 1 uur terug, Dahli zei:Zo te lezen nu blijkbaar nietJawel hoor. Wij halen onze boodschappen in de stad, 10 km verder en dat is toch een beetje het verschil. Waar wij wonen is het wel rustiger. Geen winkels in de buurt helaas. De dichtstbijzijnde winkel op 7 of 8 km rijden, maar daar hebben ze niet alles. Dus wij rijden iets verder. En zeker in het stadscentrum zitten alle winkels bij elkaar.
Geplaatst: Dinsdag om 20:335 d 12 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:Gelukkig maar! Ik was een stadsmens en daar kan het zeker niet.Ik vermoed dat je in Hamburg down town bijvoorbeeld ook geen doosjes eieren naast de voordeur hebt staan die op goed vertrouwen onbemand worden verkocht 😉.
Geplaatst: Dinsdag om 20:395 d Auteur Ik ben een rasechte Rotterdammer @Dahli daar een aantal keren verhuisd, toen naar Delft en Den Haag. Ik ben heel vaak verhuisd. Maar ook in Spanje hoefde ik dat niet te doen denk ik.Friesoythe of Hamburg is wel een verschil. En dan wonen wij dus 10 km van Friesoythe af.
Geplaatst: Dinsdag om 20:465 d Ik maakte de vergelijking in verband met jouw opmerking dat dergelijke verkoop in Nederland in de stad niet kan. In Duitsland kan dat in de stad ook niet. Voorbeeldstad Hamburg. Had ook Keulen kunnen zijn. Ik weet dat jullie landelijk wonen.Dat is het fijne dat het daar wel kan, net als hier in Nederland (buiten de stad).
Geplaatst: Dinsdag om 21:325 d 1 uur geleden, rorror zei:Haha ja.. Maar ik bedoel eerst even betalen en dan laden zonder das caissière dan controlleerd hoeveel je mee neemt.Jahoor dat kan in het noorden van het land prima. We hebben het hier zelfs nog mooier, bij de bouwmarkten enzo liggen bepaalde seizoen producten buiten op de parkeerplaats (momenteel o.a. zakken potgrond). Eerst inladen en dan naar binnen lopen om te vertellen hoeveel je meeneemt en natuurlijk betalen. Controle is mij nog nooit opgevallen. Wel dat medewerkers mee naar buiten lopen om iemand te helpen inladen, service van de zaak. Dinsdag om 21:475 d aangepast door loes
Geplaatst: Dinsdag om 22:085 d Auteur 34 minuten geleden, loes zei:seizoen producten buiten op de parkeerplaats (momenteel o.a. zakken potgrond).Zo is het hier dus ook. Met zo'n kar vol de winkel in, is helemaal niet handig. Daar kwamen wij vandaag achter, maar moest nu wel. Moesten ook helemaal de winkel rond met die glijdende hekjes op de zakken. Maar normaal de auto vlak richting de zakken en dan laden na betaling.
Geplaatst: Dinsdag om 22:465 d Hier in het dorp (midden nederland) heeft de lokale dieren/tuin shop z'n potgrond gewoon snachts en in het weekend buiten liggen. Een fiets in de tuin van het slot af daarentegen is niet veilig...
Geplaatst: Woensdag om 00:215 d In het dorp van mijn ouders gebeurd het net als bij Dashbro. Hier in Apeldoorn weet ik niet of ze buiten blijven liggen 's nachts. Ik vermoed van niet. Ze liggen wel op de parkeerplaats bij de Hornbach.
Geplaatst: Woensdag om 00:435 d Hier in Drenthe ook hetzelfde vertrouwen met het kopen van zakken potgrond, boomschors, zand, dat soort zaken. Alle soorten winkels. Bouwmarkten, supermarkten, tuincentra e.d. Zowel in Nederland als in Duitsland waar ik ook regelmatig spullen haal. Gewoon afrekenen en dan inladen, stuk makkelijker. Ik heb nog nooit gezien dat er gecontroleerd werd. @Petrasmoestuin Waar heb jij die tunnelkas gekocht en lijkt de kwaliteit een beetje degelijk? Heb je daar eventueel een link van? Of heb je hem in Duitsland besteld? Ik ben van plan eenzelfde aan te schaffen.
Geplaatst: Woensdag om 10:075 d Auteur Ik heb de foliekas bij Lutz gekocht in Duitsland en die verzendt alleen binnen Duitsland zag ik. Dezelfde heeft Kaufland ook, maar dan 32 euro duurder.Maar omdat jij zo dicht bij de grens woont zou jij een grenspostadres kunnen nemen in Duitsland. Dan kun jij altijd artikelen in Duitsland bestellen voor het geval ze niet naar Nederland zenden. Dan stuur je het daarnaar toe. Maar die foliekassen verkopen ze bij heel veel bedrijven, dus je vindt er vast een naar je zin. @Loraine_
Geplaatst: Woensdag om 11:205 d Thanks voor de info @Petrasmoestuin! Ja ik had al wat opties gevonden inderdaad. Ik was vooral benieuwd naar de kwaliteit. Wil je een update doen als die staat? 😄
Geplaatst: Woensdag om 13:024 d Auteur Uiteraad krijg je dat te horen. Ik ben zelf ook razend benieuwd.
Geplaatst: Woensdag om 20:034 d Die wat grotere zie ik online regelmatig voorbij komen van VidaXL.nl. Aldi 2x3m zie ik al enkel jaren niet meer. Postadres bij Petra een optie, of is dat alsnog ver?Ik zie geen folietunnels: https://www.xxxlutz.de/gewaechshaeuser-C38C15 Woensdag om 20:094 d aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: Woensdag om 20:324 d Auteur Omdat je niet gekeken hebt bij foliengewaechtshaus @donaldk https://www.xxxlutz.de/p/outsunny-foliengewaechshaus-gruen-pe-stahl-800000710756Wat postadres betreft: dit werkt zo. Als je in Nederland dicht bij de grens woont en artikelen uit Duitsland bestelt, dan kun je een grenspostadres in Duitsland nemen.Woon je in Duitsland, net als ik dan kun je in Nederland een postadres nemen en daar alles heen laten sturen. Alleen voor jezelf. Een ander kan het nit ophalen voor je, alleen een huisgenoot met een eigen kaart.Ook mensen in Belgie kunnen dat doen, dus een adres in Nederland of Duitsland nemen en andersom. Als ik dicht tegen de grens van Belgie zou wonen, kan ik een postadres in Belgie nemen. Heel handig, niet gratis uiteraard. Je moet er wel regelmatig gebruik van maken. Hoewel wij het bij een adres hadden waar wij altijd boodschappen deden en daar rekende ze weer niets voor het afhalen van je post (per brief/pakket).
Geplaatst: Woensdag om 20:344 d Tja, het is dan ook geen Hochbeet;-).Worden direct door deze tent geleverd en verzonden:https://www.aosom.de/category/folien-gewachshaus~78/?page=7&psort=1Je kunt daar wel Griekenland of Zweden kiezen maar geen Holland. Woensdag om 20:454 d aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: Woensdag om 20:394 d Auteur Een Gewaechshaus is ook geen Hochbeet, maar een kas. Een foliengewaechshaus ook niet, een kas met folie. Een hochbeet is gewoon een kweekkastje met deksel.😊 Hier zonder deksels. Woensdag om 20:414 d aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.