Geplaatst: 4 uren geleden4 u Hoi,We zijn erg druk met verhuizen (binnen Gouda) en hebben na de MTFD op 8 mei ook nog een bijzonder dubbelfeest te vieren, zodat het tuinieren er bij inschiet dit voorjaar. Maar voor de MTFD maken wij graag tijd.Een eerste versie van ons aanbod:haal & breng service Vreeken , haal & breng service Fruitbomen.net of andere aanbieders in de omgeving van Gouda/Bodegraven.kweekpotten in vele soorten en maten, laat weten wat je zoektCalamondin (plant, 30cm exclusief pot). Deze kruising tussen Kumquat en Mandarijn levert je kleine mandarijnachtige vruchten op die je met schil en al kan eten. De schil is zoet, het vruchtvlees/sap is zuur. Kan korte tijd ongeveer vier a vijf graden vorst aan, mits uit de wind.Meyer Citroen (plant, 20cm exclusief pot) deze oude kruising tussen Sinaasappel en Citroen, levert een milde citroen op met een vleugje Sinaasappel. Vijf graden vorst is ongeveer de max.Rangpur Lime (plant, 20cm exclusief pot) , kruising tussen mandarijn en cederappel (sukkade), erg zuur, kan nog wat meer vorst hebben dan de andere twee citrussen die ik aanbied.Voor de citrussen vraag ik 3 euro of een leuke tegenruil.Tomatenzaailingen: geen idee nog wat ik ga zaaien en of ik over zal houden. Wordt vervolgd, maar zal vooral om cherry tomaten gaan (voor de kas) en daarnaast phyto resistente rassen (voor buiten)Vraagpepers uit de Aji groep zoals Lemon en Crystal (?)milde peperszaailing van phyto resistente tomaten rassenzaailing van leuke vleestomaten, zodat ik een tuinvriend blij kan makenzaailing snackkomkommerEventueel zaailingen/stekken van planten die goed tot recht komen in de keuken
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Er staat 8 mei, maar de MTFD is op 25 april 😉Leuk lijstje! Ik heb wel interesse in 4x de Calamondin en eventueel in kweekpotten. Ik weet niet wat jullie precies beschikbaar hebben, maar 3, 5 en 10 liter kan ik wel een aantal van gebruiken. Eventueel ook nog wel iets van fruitbomen.net, maar dat bekijk ik dan tegen die tijd even.Als tegenruil heb ik denk ik diverse dingen op jullie lijstje beschikbaar. Ik ga de snackkomkommer 'Monika' zaaien, een ras uit Duitsland en de Kalimero (F1) dus kan er extra zaaien. Ook diverse peper- en tomatenzaailingen beschikbaar. Zie mijn lijstje: https://www.moestuinforum.nl/topic/57841-ruillijst-loraine-mtfd-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.