Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Bloesem fototopic 2026

Featured Replies

Geplaatst:
Op 23-3-2026 om 13:38, Frans zei:

Perzik Redhaven. Bloeit vroeg en ieder jaar hou ik vanwege de kans op vorstschade mijn hart vast. Is tot nu toe ten onrechte gebleken want hij produceert steeds weer voldoende tot veel lekkere perziken. Even afkloppen ;-)

Wat echter dit jaar gebeurde is wel zo frappant dat ik het graag even wil laten zien.

Er bleek dermate veel bloesem bevrucht te zijn dat het boompje wat vruchtzetting betreft meer op een kersenboom ging lijken dan een perzikboom.

perzik2026_9.JPG

Uitdunnen van de vruchten was absoluut noodzakelijk.

perzik2026_11.JPG

Achteraf gezien had ik er nog meer weg moeten halen want zonder stutten had het boompje het niet overleefd.

perzik2026_12.JPG

perzik2026_13.JPG

Nu na een week oogst ik nog steeds perziken die ook nog eens van een uitstekende kwaliteit zijn. Waren er vorig jaar bij de latere pluk al perziken bij met een lichte schimmelaantasting , dit jaar speelt dat niet. Te danken aan het zeer droge en warme weer van de afgelopen periode denk ik.

perzik2026_14.JPG

Met dank aan de hommels uit het hommelnest in mijn tuin zonder wie dit resultaat beslist niet gehaald zou zijn. Toen het boompje in maart bloeide vlogen ze af en aan terwijl er nog geen bij te zien was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.