Geplaatst: 3 uren geleden3 u Als dit het nou is kwa resultaat... zoals ze nu zijn zijn ze vast ook heel lekker!
Geplaatst: 2 uren geleden2 u IIIEEUUUWW!Ik heb alle uien er uit geschept, zoals @Vinky het beschreef.Elke ui was aangetast, getverderrie, wat is dat vies!Al die kleine larfjes, die daar wriemelen en een boel van die grote poppen, die nog bijten ook!Ik heb alles zo goed mogelijk uitgeschept en gecontroleerd, maar sommige poppen zaten echt wel 20 tot 30 cm diep...Ik heb er vast ook wel een paar gemist, dat worden dan dus vliegen?Volgend jaar dus duidelijk even beter opletten, wat de uienvliegtijd is, of onder een net zetten.Ik maak me ook wel zorgen nu om mijn knoflook, die staat er naast.Komen uienvliegen daar ook op af?En wat de grond betreft, kan ik daar wel gelijk iets anders planten?Of moet ik daar een poos mee wachten? 1 uur geleden1 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 1 uur terug, Arja zei:Als dit het nou is kwa resultaat... zoals ze nu zijn zijn ze vast ook heel lekker!Nou, ik heb alles er uit gehaald en weggedaan.Er zaten vast nog wel een paar goede kleintjes tussen, maar ik was er zo vies van...Het goede nieuws is wel, dat ik de boeren alweer hun uien van het land heb zien halen, dus we kunnen straks kakelverse uien bij de boer halen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Op de 3e foto zie ik een ritnaald. Die kan ook schade aanrichten, maar is dan weer niet speciaal op je uien afgekomen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Dat gele ding?Die bijten...Daarvan zaten er best veel in de grond.Ik ga eens even op zoek wat ik daar nou weer aan moet doen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Mijn eerste idee was eigenlijk het beste.Ik ga er niets op zetten, maar ik laat de grond goed uitdrogen, daar houden ze niet van.Gelukkig gaan we een droge periode tegemoet, dus ik zal regelmatig de grond omscheppen.Dat schijnt wel goed te werken.Ook van die omgekeerde uitgeholde aardappelen begraven, daar kruipen ze dan in.Dat zal ook wel lukken.Of een paar kippen aan een halsbandje dagelijks de grond laten omwerken, maar dat gaat niet lukken.Dank voor de tip @Jorieke123 !Ik wist dat dus echt niet.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.