Geplaatst: 7 uren geleden7 u Hoi, ik tuinier op mijn balkon en ben dit voorjaar begonnen met een bessen-project. Nu heb ik een mulchlaag aangebracht maar las dat het beter niet tegen de stam kan liggen. Daarom heb ik kweekpotjes er omheen gezet voordat ik de mulch aangebracht heb. Ik ben bang dat als ik de potjes weghaal de mulch alsnog tegen of in de buurt van de stam komt. Maar ik vind het er een beetje onnatuurlijk uitzien.Mijn vraag is: Hoe erg is het als dat gebeurt, en kan ik de potjes laten staan? Waarom wel/niet?Bij de framboos zijn het plastic kweekpotjes. Bij de braam een opengeknipte wc rol.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Hier ligt de mulch gewoon in de potten tegen de struiken/bloemen/bessen/boompjes aan. Heeft nog nooit problemen gegeven. Waarom zou het niet goed zijn?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur @ElkeV80 het zou een broedplaats zijn voor schadelijke schimmels, ziektes en beestjes. Althans dat lees ik online dus ik vroeg me af wat andermans ervaringen zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.