Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Pompoenen 2026

Featured Replies

Geplaatst:

Voor mijn beurt gepraat. Zojuist de van vanochtend uitgestelde waterbeurt gegeven en pompoen gesnoeid. Ik telde nog zo’n 15 vrouwen extra in de maak. Ze zullen vast niet allemaal bevrucht worden, maar op 1 of 2 extra hoop ik nu toch wel. Met recht een laatbloeier die GGA.

Geplaatst:

Gisteravond is mijn Flat White Boer pompoen naar beneden gevallen. Gelukkig geen andere plant beschadigd zo te zien. Ik begrijp eruit dat hij nu minder zoet is als ik hem aansnijd? Kan ik hem beter een paar dagen laten liggen?

20260810_230117.jpg

20260810_230108.jpg

Geplaatst:

Ik zou hem minstens een paar weken laten narijpen.

Geplaatst:

@Petrasmoestuin De Flat White is ook wel erg zwaar om te laten klimmen. Die gaan tot 12 kg in het gunstigste geval. Je hebt er nog eentje hangen geloof ik. Misschien d.m.v. een citrusnet of panty o.i.d. ondersteunen?

Ik vond de vijgenbladpompoen laten klimmen vorig jaar al een uitdaging. De zwaarste was 3,5 kg. Maar die hebben wel allemaal ondersteuning gekregen d.m.v. touwen. En niet de ranken, maar echt de vruchten.

Geplaatst:

Kun je de FWB laten kruipen in een speciebak?

Nee, deze was de enige die eraan zat. En volgens mij komt er niets meer.

Ik kan proberen een citrusnet erom te doen bij de vijg en spaghetti. Die ligt nu in de vuilnisbak, ik jaal hem er wel uit. Donderdag heb ik andere. @Dahli

Geplaatst:

Een netje gevonden. De andere waren te klein. Komt donderdag.

20260811_144604.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Mijn spaghetti pompoen is helaas helemaal afgestorven. Hij is volledig aangetast door meeldauw. Gelukkig zaten er al een 14 tal grote pompoenen aan die bijna rijp zijn.. Heeft iemand een idee wat je nog tegen meeldauw kan doen? Snap er eigenlijk helemaal niks van dat dit zo erg is terwijl het zo droog is. Ik geef ook vrijwel alleen water met druppelaars van onderaf dus het blad is amper nat geworden

Geplaatst:

14? Ik heb er een hangen.

Heb jij hem in de volle grond?

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
2 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

bij de vijg

Ik was zojuist even in onze schuur en daar liggen nog 4 vijgenbladpompoenen van vorig seizoen. Puntgaaf. Bijna 9 maanden nadat ze geoogst zijn. Daar ga je plezier van hebben Petra. Ze hoeven dus niet meteen op 😉.

Kijk, ik heb ze er even uitgehaald. Leuk, toch?!

IMG_1125.jpeg

Heb jij er ook nog @Tanja65 ? Of inmiddels allemaal verwerkt?

aangepast door Dahli
Toevoeging

Geplaatst:

Wij hebben er nog twee in goede conditie. Ook enkele weg moeten gooien. Maar wij hebben dan ook geen koele plek waar ze bewaard konden worden. Ze lagen hier gewoon in de trapkast.

Geplaatst:
  • Auteur

Heb je ze in de schuur bewaard @Dahli ?

Heeft het daar niet gevroren dan afgelopen winter?

Geplaatst:
4 minuten geleden, Rookie zei:

Heeft het daar niet gevroren dan afgelopen winter?

Nee, daar blijft het altijd net boven 0 als het zo vriest als afgelopen winter. Maar meestal is het er ‘s winters zo rond de 8 - 10 graden. De schuur is tegen ons huis aangebouwd aan 1 kant. Aan de andere kant van die muur, binnen, hangt een radiator. Dat zorgt er waarschijnlijk voor dat het eigenlijk nooit vriest. Tot nu toe 😊.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.