Geplaatst: 22 uren geleden22 u Voor mijn beurt gepraat. Zojuist de van vanochtend uitgestelde waterbeurt gegeven en pompoen gesnoeid. Ik telde nog zo’n 15 vrouwen extra in de maak. Ze zullen vast niet allemaal bevrucht worden, maar op 1 of 2 extra hoop ik nu toch wel. Met recht een laatbloeier die GGA.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Gisteravond is mijn Flat White Boer pompoen naar beneden gevallen. Gelukkig geen andere plant beschadigd zo te zien. Ik begrijp eruit dat hij nu minder zoet is als ik hem aansnijd? Kan ik hem beter een paar dagen laten liggen?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @Petrasmoestuin De Flat White is ook wel erg zwaar om te laten klimmen. Die gaan tot 12 kg in het gunstigste geval. Je hebt er nog eentje hangen geloof ik. Misschien d.m.v. een citrusnet of panty o.i.d. ondersteunen?Ik vond de vijgenbladpompoen laten klimmen vorig jaar al een uitdaging. De zwaarste was 3,5 kg. Maar die hebben wel allemaal ondersteuning gekregen d.m.v. touwen. En niet de ranken, maar echt de vruchten.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Kun je de FWB laten kruipen in een speciebak?Nee, deze was de enige die eraan zat. En volgens mij komt er niets meer.Ik kan proberen een citrusnet erom te doen bij de vijg en spaghetti. Die ligt nu in de vuilnisbak, ik jaal hem er wel uit. Donderdag heb ik andere. @Dahli
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Een netje gevonden. De andere waren te klein. Komt donderdag. 2 uren geleden2 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Mijn spaghetti pompoen is helaas helemaal afgestorven. Hij is volledig aangetast door meeldauw. Gelukkig zaten er al een 14 tal grote pompoenen aan die bijna rijp zijn.. Heeft iemand een idee wat je nog tegen meeldauw kan doen? Snap er eigenlijk helemaal niks van dat dit zo erg is terwijl het zo droog is. Ik geef ook vrijwel alleen water met druppelaars van onderaf dus het blad is amper nat geworden
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 14? Ik heb er een hangen.Heb jij hem in de volle grond? 1 uur geleden1 u aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 46 minuten geleden46 min 2 uren geleden, Petrasmoestuin zei:bij de vijgIk was zojuist even in onze schuur en daar liggen nog 4 vijgenbladpompoenen van vorig seizoen. Puntgaaf. Bijna 9 maanden nadat ze geoogst zijn. Daar ga je plezier van hebben Petra. Ze hoeven dus niet meteen op 😉.Kijk, ik heb ze er even uitgehaald. Leuk, toch?!Heb jij er ook nog @Tanja65 ? Of inmiddels allemaal verwerkt? 36 minuten geleden36 min aangepast door Dahli Toevoeging
Geplaatst: 32 minuten geleden32 min Wij hebben er nog twee in goede conditie. Ook enkele weg moeten gooien. Maar wij hebben dan ook geen koele plek waar ze bewaard konden worden. Ze lagen hier gewoon in de trapkast.
Geplaatst: 30 minuten geleden30 min Auteur Heb je ze in de schuur bewaard @Dahli ?Heeft het daar niet gevroren dan afgelopen winter?
Geplaatst: 21 minuten geleden21 min 4 minuten geleden, Rookie zei:Heeft het daar niet gevroren dan afgelopen winter?Nee, daar blijft het altijd net boven 0 als het zo vriest als afgelopen winter. Maar meestal is het er ‘s winters zo rond de 8 - 10 graden. De schuur is tegen ons huis aangebouwd aan 1 kant. Aan de andere kant van die muur, binnen, hangt een radiator. Dat zorgt er waarschijnlijk voor dat het eigenlijk nooit vriest. Tot nu toe 😊.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.