Geplaatst: 5 uren geleden5 u Goedendag,Ik heb eind vorige jaar een paar soorten knoflook geplant. Een week of twee geleden zag het er goed uit en waren en mooie groene bladeren.Nu zie ik dat de bladeren geel beginnen te worden.Weet iemand wat dit kan zijn? (te vochtig door het stro waarmee het bedekt is?)Groet Erico
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Hoi Erico, welkom op het Moestuinforum! Misschien kun je een foto plaatsen van je knoflook. Dat geeft misschien wat meer informatie.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Auteur Hallo Arja,Ja ik had foto's gemaakt maar ik zie niet hoe is ze moet bijsluiten.☹️
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik heb het hier ook wat dit jaar. Er zijn een aantal mogelijkheden waarom dit gebeurt. De meest voorkomende in de lente is gewoon stress, grote temperatuur verschillen overdag met s' nachts (met af en toe wat grondvorst), vooral uiteinde en zijkanten blad en dat gaat wel over. Een tweede mogelijkheid is voeding, meestal te weinig stikstof. Een derde te natte voeten, een laatste een ziekte. Bij mij is vermoedelijk het eerste aan de hand.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ook hier uitzonderlijk geel blad aan de knoflook dit jaar. Geen idee hoe dit komt maar maak me er niet teveel zorgen om.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.