Geplaatst: Woensdag om 17:372 d Ik heb het al eens eerder gezien en gehad, maar ik vraag mij af wat de oorzaak is van mij zieke gladiolen. De bloemen gaan niet open, maar verwelken net daarvoor. Op het blad zie ik ook puntjes.Zie de niet zo scherpe afbeelding. Volgens mij is er niets aan te doen. Is het een schimmel of een plantenvirus of beestjes.Beter natuurlijk dat de planten niet in de compostbak komen. Helaas ligt er al wat in.Wie weet meer?
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Auteur Ik heb nog een foto gemaakt van het blad van de zieke exemplaren. Ik heb ze op een paar vierkante meter staan en ze zien er allemaal zo uit. Op een andere plek in de volkstuin staan wel gave bloemen.Googelen kom ik ook niet uit. Er zijn vele ziekten voor allerlei bollen. 1 uur geleden1 u aangepast door hoekman
Geplaatst: 44 minuten geleden44 min Echt heel lastig, ik zie dat niemand reageert, blijkbaar zijn er niet veel gladiolenkwekers met dit probleem. Het lijkt op een roest. Ik kan je helaas niet helpen.
Geplaatst: 24 minuten geleden24 min Of überhaupt niet veel gladiolenkwekers hier, want we zijn een moestuinforum?
Geplaatst: 17 minuten geleden17 min Ja dat is waar maar er zijn zat moestuiniers met gladde jolen zoals ik ze noem. Ik heb ze zelf ook en krijg helaas weinig tot geen bloemen in deze bollen in het bos. Het probleem van Hoekman, ik heb het in Frankrijk wel gezien die roestachtige uitslag op het blad maar daar komen we niet verder mee.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.