Geplaatst: Dinsdag om 06:413 d In een paar van mijn bakken is de grond helemaal ingeklonken en hard.Wat kan ik er doorheen doen, om dat weer iets losser te krijgen?Gewoon andere potgrond?Volgens mij was deze van de Aldi of zo.Zand misschien?Vermiculiet is me te duur, dus dat wordt het niet.
Geplaatst: 21 minuten geleden21 min Ik had vorig jaar anderhalve zak (ongeveer 150 liter) vermiculiet gevonden op Marktplaats voor een habbekrats, en uiteindelijk kreeg ik het nog gratis mee ook omdat het in de weg lag... Het kan sowieso geen kwaad om daar even rond te kijken, misschien is er bij jou in de buurt ook wel iets te scoren voor heel weinig. Ook zie je vaak restanten zand wat gratis op te halen is....Verder is het natuurlijk ook heel erg droog geweest, dus dan wordt de grond ook harder dan je lief is. Wellicht is het een idee om op sommige plekken met een grondboor aan de gang te gaan om de harde laag los te woelen ? Dat is niet zo zwaar als spitten en met die grondboor ga je ook een stuk dieper. En evt vul je die gaten deels met zand/vermicuiet/potgrond of wat je ook hebt, om de boel beter te laten draineren
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.