Geplaatst: 1 uur geleden1 u Iemand een idee hoe je de smaak van het zoetzuur van augurken plakjes kan namaken?Zou het wel lekker vinden om deze zelf na te kunnen maken.Gewone recepten voor inmaken bevat normaal gesproken niet het blauwgemarkeerde.Volgens ah verpakking, Ingrediënten: augurk, water, suiker, azijn, zout, mosterdzaad, ui, verstevigingsmiddel (calciumchloride [E509]), <-- dit is voor het stevighouden van de celstructuur.zoetstof (sacharinen [E954]), <-- is dit de smaak maker?aroma, <-- of deze? maar wat zou dat dan zijn?kleurstof (riboflavine [E101]). <-- voor de gele kleurWaarvan toegevoegde suikers 4,1g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0,7g per 100 gram
Geplaatst: 44 minuten geleden44 min Sacharine lijkt me niet de smaakmaker. Ik vermoed dat dat wordt toegevoegd om het suikergehalte omlaag te kunnen brengen waardoor het een goede nutri-score behoudt.Ik denk dat het smaakverschil in de aroma zit. Daarvan zijn er duizenden, geen idee welke hier wordt gebruikt. Het zou goed iets van een dille-aroma kunnen zijn. Dat proef ik vaak terug, maar zie ik niet in de ingrediëntenlijst staan. Misschien is dat het?
Geplaatst: 8 minuten geleden8 min Sacharine is een gek zoet stofje. Sinds ze daarmee werken let ik juist extra goed op of ik zoetzuur koop zonder en met echte suiker. Ik denk dat je de smaakmaker bij ‘aroma’ moet zoeken wat jij mist. In Duitsland verkopen ze zakjes voor de inmaak. Misschien is dat een optie? Wil dat best een x meenemen voor je als je er zelf nooit komt.
Geplaatst: 3 minuten geleden3 min Auteur Hmm dat zou kunnen, ik ben wat dieper gaan zoeken ook naar andere merken.https://webshop.schietse.com/pub/media/import/technische_fiches/610320.PDFIngrediënten in tabel:augurkenwater azijnzuur E260zoutsuiker calciumchloride gherkinol aroma dillkruid aromaunstmatige zoetstof (sacharine): E954kleurstof (riboflavine): E101https://www.foodsandgoods.nl/product/nvr-dill-chips-2450-ml/Ingrediënten: augurken, water, azijnzuur, zout, suiker, calcium, gherkinol aroma, dillkruid aroma, kunstmatige zoetstof (sacharine): E954, kleurstof (riboflavine): E101, opgiet groente: (MOSTERDzaad, ui, dille, paprika)Bij de laatste, NVR staat specefiek Dille vermeld, wellicht smaakt dat dus anders?Nu natuurlijk de vraag, of die 2 producten het zelfde smaken als AH/Kesbeke? Want die twee producten heb ik nooit op.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.