Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kweepeer, rijp of lijp?

Featured Replies

Geplaatst:

Er valt de afgelopen dagen al best wat vrucht uit mijn boom. Dit is een Portugal, en blijkbaar met nogal wat roest (ofzo?) dit jaar. Gewoon het valfruit gaan klaarmaken of moet ik hopen dat er over 2 weken nog wat rijpere gele blijven hangen?

IMG-20260913-WA0042.jpeg

IMG_20260914_115112775_HDR.jpg

Geplaatst:

Ik vind je Valerio’s valkweeperen dus autocorrect…., er eigenlijk heel goed uitzien. Kweeperen kun je wel maaaaaaanden goed houden. Geen idee of dat in Portugal qua weer ook kan, maar vast wel. In Turkije lukt dat ook. Ik vind kweepeer rauw het allerlekkerst. Ik gebruik ze alleen voor tarte tatin in niet rauwe vorm en verder ook geen recepten daarvoor. Als je geen hevige butsen hebt, zou ik ze gewoon nog even bewaren. Een kwee is gebutst nl nóg sappiger. Mijn moeder slaat ze voor consumptie dan ook loeihard tegen het aanrecht of buitenmuur aan. Komt al het sap vrij. Lekker 😋

aangepast door Mellie
Ufffff die autocorrect ook

Geplaatst:

Ahahaha ‘dit is een Portugal’ niet ‘in Portugal’ 🤣🤣🤣🤣 ik lig helemaal in een scheur. Neerlandicus hier he… dat lezen ken ik egt niet meer 😛😂

Geplaatst:
  • Auteur

Haha thanks, rauwe heb ik me nog niet aan gewaagd, zal ik eens doen.

Geplaatst:

Dat ligt heel erg aan het ras, niet allemaal zijn rauw te eten.

Je kunt bij kweepeer beter te vroeg zijn met plukken dan te laat. Ze kunnen namelijk wel helemaal bruin worden van binnen en dan zijn ze niet lekker meer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.