Geplaatst: 20 uren geleden20 u Dit is mijn eerste weck- en inmaakjaar. In juli begonnen, dus van de afgelopen 2 maanden. Ik ben erg tevreden met het resultaat 😃Edit:@rorror heeft de berichten m.b.t. mijn voorraadkast hier even heen verplaatst. Ik kan dan hier in de loop van de tijd al mijn inmaak- en weckrecepten en resultaten met jullie delen. Als er specifieke vragen zijn over iets, brand maar los 🙃 34 minuten geleden34 min aangepast door Loraine_
Geplaatst: 19 uren geleden19 u Tjee @Loraine_ , wat prachtig 😍! Het ziet er uit als een winkeltje, alles zo mooi geëtiketteerd, mooie gelijkvormige potten en flesjes. Veel werk, maar wat een weelde! Wat heb je allemaal staan? Zo gaaf om dit te zien.
Geplaatst: 18 uren geleden18 u Auteur Thanks! In mijn dagelijks leven moet mijn innerlijke perfectionist zich inhouden, maar dat compenseer ik hier dan weer mee 😂 Inderdaad veel werk, maar vind het resultaat ook zo leuk om te zien 😁Er staat nu:Augurken/komkommers, waarvan sommige met jalapeno'sDiverse pepers, om uit te testen of dit lekker blijft in zoetzuurAardbeien-, kersen-, rode bessen jamChili con carneChilisausSambalWorteltjesCourgetteblokjes (om later soep van te maken)SpekbonenTomatensoepPastasausPassataTomatenblokjesRode bietjes
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Het ziet er te perfect uit bij je. Echt prachtig! Ik wil jouw voorraad ook. Sjonge wat mooi zeg!Ik heb gisteren 6 potten jam gemaakt in 5 verschillende potjes 😬 toch minder mooi.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u @Loraine_ oeh hier word ik stiekem zo blij van, heerlijk om te zien😄. Je foto kan zo op Pinterest! Hier ook geen mooi gematchte potjes maar dat is wel de droom haha😅
Geplaatst: 10 uren geleden10 u 10 uren geleden, Loraine_ zei:van de afgelopen 2 maandenDiepe buiging met mijn hoed af en applaus toe👏👏👏
Geplaatst: 7 uren geleden7 u @Loraine_ Je blijft naar die foto kijken 😃. Nog 1 vraagje. Heb je dit allemaal geweckt in een weckketel/waterpan, gecanned misschien, met gloeiend hete opgiet of de sauzen kokend rechtstreeks in de flesjes? Ik ben zo benieuwd met welke methode(s) je tot dit resultaat bent gekomen. 7 uren geleden7 u aangepast door Dahli
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Auteur Wat een leuke reacties, thanks allemaal!6 uren geleden, Mellie zei:Ik kwam mijn jam posten, maar ga ik nu niet meer doen @Loraine_Zeker gewoon foto's posten hoor! Vind ik juist ook heel leuk om te zien hoe anderen het doen.3 minuten geleden, Dahli zei:@Loraine_ Nog 1 vraagje. Heb je dit allemaal geweckt in een weckketel/waterpan, gecanned misschien, met gloeiend hete opgiet of de sauzen kokend rechtstreeks in de flesjes?De zoetzuur dingen alles even 1 minuutje meekoken in het zoetzuur mengsel (suiker + azijn, geen water toevoegen omdat de zuurgraad dan te laag wordt en kans op bederf op lange termijn.) en dan gloeiend heet in de potten. De groentes, sauzen e.d. allemaal geweckt inderdaad. Tijden zijn afhankelijk van de ingrediënten. Als je specifieke vragen hebt mag je natuurlijk altijd even een PB'tje sturen!
Geplaatst: 4 uren geleden4 u @Loraine_ Eerste jaar dat je dit doet? Of heb je al wel vaker ingemaakt? Hele mooie voorraad nu.Maak anders een Inmaak topic aan voor jezelf, waar jij advies en vragen van andere over jouw inmaken kan beantwoorden. Andere lezen graag mee.
Geplaatst: 2 minuten geleden2 min Auteur @Amarinde Ik maak de ontwerpjes in Canva. Uitgeprint op kraft stickerpapier. Daarna uitgeknipt. Nadeel is wel dat ik zulke vellen nog niet heb kunnen vinden in 'verwijderbaar stickerpapier', die je wel hebt in het wit. Dus voor het verwijderen wel stickerverwijderaar nodig. Maar wit vind ik niet zo leuk, dus dan maar even zo tot ik een beter alternatief heb gevonden.4 uren geleden, rorror zei:@Loraine_ Eerste jaar dat je dit doet? Of heb je al wel vaker ingemaakt? Hele mooie voorraad nu.Yes, eerste jaar. Hiervoor wel eens wat potjes jam en sambal, maar daar hield het wel bij op. Dit jaar goed in alles ingelezen en wat spullen aangeschaft. Zoals te zien is werkt het vrij verslavend.. 😆
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.