Geplaatst: 11 uren geleden11 u Gevraagd:geen idee , verras mij met een voorstel!boysenberry en andere aparte braam/frambozenhybrides (tayberry heb ik al)aparte kruidenplantenaparte muntsoortentoscaanse/ster jasmijnhoge dahlia'sbodembedekker die genoegen neemt met zeer ondiepe grond, veel zon en veel concurrentiehondensnacks ZONDER kip voor Rosie (een Lhasa Apso)zaden van bijzondere meloenen, watermeloenen en komkommers.smallere gaaspanelen geschikt om tomaten op te kwekenAangebodencalamondincitrus meyeridwerg granaatappel Uniqa (zowel qua planthoogte - max 40cm- als niet eetbare vruchtjes), winterhard tot ongeveer -8rangpur limediverse potten, zoek je een maat, laat dat weten en dan kijk ik wat ik hebDit weekend volgt nog wat meer aanbod
Geplaatst: 10 uren geleden10 u calamondin https://nl.wikipedia.org/wiki/Calamondincitrus meyeri https://en.wikipedia.org/wiki/Meyer_lemonZo de bekende vraag bij Citrus, dragen ze ook vrucht in Nederland, zo ja binnenteelt of ook buiten? De Meyer zou een kruising met een mandarijn/pomelo kruising zijn, dus bitter als Pomelo/grapefruit?
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur De Meyeri is een milde citroen met sinanaasappel bijsmaak. De meeste bronnen geven -4 a -5c als maximum aan qua vorst dus te weinig voor Nederland. Een enkele bron geeft -8 a -9c aan, dan zou je met bescherming (en geplant op een verhoging ivm wortelrot in natte winters) een gok kunnen wagen met teelt in volle grond in het Westen/Zuid-Westen van Nederland. In pot telen kan zeker als je maar bij serieuze vorst binnen kan neer zetten, maximaal licht, bij lage temperaturen (hoe koeler in de kamer hoe minder licht nodig is). Mijn grote meyeri's dragen (wat aanbiedt staat in p11 en is 20-25cm hoog) bij mij in potten van 11 tot 20 liter vrucht. Staan hartje winter in een kas.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik ga verhoogde bakken in de tuin maken. De bakken heb ik al, moet alleen de tegels er nog uit wippen en de bakken plaatsen. Dan tegels op maat laten maken.Bakken zijn 40cm hoog, en komen op het zuiden. De meyeri komt dan dicht tegen het huis aan, keuze schutting oost of west.Hoe kun je deze in de winter het beste beschermen? Bamboe matje of zo?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.