Geplaatst: 2 uren geleden2 u Tja, een dikke vette oeps.Ik heb de struiken kievitsbonen uit de tuin gehaald en even in een vuilniszak gedaan.Ik dacht, ach, voor vannacht even onder de carport en morgen hang ik ze op.Ja, dat laatste, daar ging het mis.Afijn, een hele week alter kom ik die vuilniszak tegen...Dus peulen die begonnen te rotten, peulen die nog goed en alles daar tussenin.Afijn, ik heb de bonen zojuist gesorteerd en heb nu 3 stapels...Bonen die we morgen gaan etenBonen die volgend jaar de grond in gaanBonen die aan het ontkiemen zijn...Afijn, weer de laatste die ene probleempje geeft.Wat kan ik hier nu nog mee?Kan ik ze eten of zijn ze niet meer goed van smaakt omdat ze ontkiemt zijnKan ik ze in de grond doen en zien wat er nog van komt tot volgend jaar.Wie heeft er een goed idee?????De bruine vlekken zijn smetvleekken van de peulen die snot waren
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Misschien als kiem groente gebruiken? Maar volgens mij kan je die kiemgroente niet rauw gebruiken, gifstoffen.. Dus eerst verhitten.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Kliko. Helaas pindakaas. Volgend jaar niet weer vergeten.( en ik doe ook regelmatig domme dingen, zoals vergeten groenten 😁)
Geplaatst: 12 minuten geleden12 min Dat had ik ook toen we een schooltuin hadden. Vlak voor de zomervakantie alle kievitsbonen eruit en meegenomen. Maar ze waren nog geel denk ik. En toen gingen we op vakantie. Na terugkomst was alles uitgelopen.Of was het een andere vakantie, want juli is wel vroeg om kievitsbonen te oogsten?🤔 maar het was wel minimaal 35 jaar geleden. Warm voorjaar denk ik.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.