Dennis29 Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Vandaag kwam ik deze goudsbloem tegen waar blijkbaar iets mis is gegaan: Alle andere goudsbloemen zijn gewoon oranje.Grappig dat er afentoe een afwijkende plant tussen de andere staat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kroongj Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Als je van dit exemplaar zaad wint, zou je die mutatie dan in stand kunnen houden? Quote Groet, Geert-Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Leuke kruising! (Of verdwaalt zaadje?)Lijkt me wel Kroongj, maar de bloemen die er nu zijn hebben waarschijnlijk al kruisbestuiving gehad dan met de anderen.. Dus dan moet je bij een nieuwe bloem dat 100% voorkomen. Dacht dat dat bijv. met dun vliesdoek kon, kruisbestuiving tegen gaan. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 17, 2012 Author Share Posted July 17, 2012 Lijkt me geen verdwaald zaadje, ik heb geen andere goudsbloem variëteiten, en het is zaad dat ik zelf heb geoogst vorig jaar. Ik ga er zaad van halen, maar zoals Dennislp al zei is de kans groot dat ze gekruist zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 zo op de foto te zien is dit wel een hele echte "goud"sbloem,het goud straalt ervan af! benieuwd wat haar zaad zal doen.........onee goudsbloem is mannelijk, he? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted July 17, 2012 Share Posted July 17, 2012 Het zaad wat je hier van oogst.. Wel aan de andere kant van je tuin zaaien Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Trouwens, als we het over leuke kruisingen hebben.. Ik zag een leuke tussen m'n afrikaantjes! Ze zaten in het zakje van de dood normale oranje afrikaantjes, wel zelf geoogst zaad. Nouja, dan ga je je dus eerst afvragen of het een verdwaalt zaadje kan zijn: Kon niet, hij lijkt wel op soorten die ik gezaaid had maar toch is hij anders. De afgelopen weken zag ik alleen dit soort bloemetjes: Maar vandaag begon m'n hart wat sneller te kloppen: Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 Dat is een mooie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts