Geplaatst: 14 september 201113 j Auteur Ze is al zwaar! Niet te geloven. En moet al op haar knietjes om te kunnen drinken bij haar moeder. Wat groeit ze hard! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 september 201113 j Wat is Wallie een schetig leuk schaapje Good things come in small packages
Geplaatst: 16 september 201113 j Auteur http://nl.tinypic.com/m/ezpf8i/1 Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 september 201113 j Ze is echt LEEEEEEEEEUK! En wat is ze idd al groot zeg. Good things come in small packages
Geplaatst: 16 september 201113 j KODDIG!!Ik wordt er vrolijk van... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 17 september 201113 j Auteur We hebben er 2 ooien bij, van een ander ras. En de ram van onze Walliser Schwarznase schapen, is helemaal verliefd. Maar hij mag er natuurlijk niet bij, want dan krijgen we mengelmoesjes waar we nu even niet op zitten te wachten Sock (de ram) is echter zo goed in zijn 'werk' (ooien zwanger maken ) dat hij het als zijn taak zag om op de een of andere manier toch in het weitje van de 2 nieuwe ooien te komen! Hij moet wel zijn gesprongen, maar hij is zo log en zwaar (100 kilo denk ik onderhand) dat ik me dat bijna niet voor kan stellen! We hebben hem weer terug gezet, en hopen dat hij de boodschap (ook van de ooien, die hard weg renden ) snapt... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 september 201113 j Wil natuurlijk nieuwe ras graag weten. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 21 september 201113 j Auteur 2 Herdwick ooien (moeder en dochter): En sinds vandaag 4 Coburger Fuchs schapen. 3 ooien en 1 ram. (nog geen foto) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 september 201113 j Wat een lieve mooie schapen, vooral de moeder met zo mooi lange neus.Vanwaar dat je de kudde schapen uitbreid en dan verschillende rassen? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 21 september 201113 j 2 Herdwick ooien Mmmm, mooi is anders - vind ik. En sinds vandaag 4 Coburger Fuchs schapen. 3 ooien en 1 ram. Worden de schapen jullie cash-cows Jorieke of hebben ze een ander doel voor de zelfvoorzienende boerderij? VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 21 september 201113 j Auteur Nou, cash-cows niet, dat worden de varkens Maar ze zijn zeer makkelijk (bevallen, eten, tegenhouden met hekjes, etc) en we willen meer met de wol gaan doen. Dit zijn verschillende typen wol, ook in verschillende tinten. Ik was juist meteen verliefd op de uitstraling van de herdwick schapen. Ze kijkt misschien wat verschrikt op die ene foto, maar ze stralen wijsheid uit vind ik Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 september 201113 j Nee prachtig hoor, je moet een ram zien van Herdwick die hebben onwijze mooie gekrulde hoorns.wol opzich is denk ik leuk, maar dan moet je eigenlijk ook het angora schaap nog kopen, ook prachtig. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 21 september 201113 j Nee prachtig hoor, je moet een ram zien van Herdwick die hebben onwijze mooie gekrulde hoorns.wol opzich is denk ik leuk, maar dan moet je eigenlijk ook het angora schaap nog kopen, ook prachtig. Tja ieder zijn smaak, ik heb wel Herdwick kuddes gezien in het Lake District en zelfs daar in hun natuurlijke ruige omgeving konden ze mij niet echt bekoren. Maar goed, ik heb sowieso meer met geiten in de categorie kleine grazers. Voor die wol produktie moet je er misschien ook wat Alpaca's bijnemen, of Merino schapen, of nog beter Vicuna's. Maar ik geloof niet dat die laatste in Nederland te kweken zijn VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 21 september 201113 j Auteur Er zijn ook veel schapen die ik niet mooi vind, ik had 3 jaar terug nooit gedacht dat ik schapen leuk zou gaan vinden. Maar er gaat ook zoveel meer rust van uit dan van geiten. We gaan ze straks ook inzetten om veldjes leeg te grazen die daarna door de varkens worden omgeploegd. Zodat we daarna kunnen zaaien Alpaca's komen hier niet, dat vind ik nou echt vreselijke beesten (in nederlandse weilanden) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 september 201113 j Dat is weer een aardige uitbreiding. Lief dat kleine zwarte ooitje. Good things come in small packages
Geplaatst: 21 september 201113 j Auteur Ze worden geboren in die kleur, en kleuren dan langzaam grijs/wit. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 september 201113 j Alpaca vindt ik ook erg lelijk, net soort grote poedel in je weitje maar lama wel weer leuk, geit of schaap leuker is een moeilijke maar ik neig ook naar de geit leukeromdat ze grappiger en slimmer zijn en schapen wat schuwer zijn dan brutale geiten. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 22 september 201113 j Snel!! Die kleine scheren voordat ze verkleurt... leuk voor de streepjes in de trui.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 22 september 201113 j Auteur @Jasmin: hahaha ja dat dacht ik ook! Maar dan moet ze bij ons op de bank slapen van de winter, anders bevriest ze Jonge geitjes zijn wel leuker dan jonge schapen. Ze zijn inderdaad veel onderzoekender (? ) Maar voor geiten moet je dan weer echt een hoog en goed hek hebben (minder mooi), anders slopen ze alles. En schapen dus niet. Daar gaat (vinden wij dan) meer rust van uit, en deze oer soorten zijn ook echt slimmer en brutaler dan andere soort genoten. Komen lekker appels uit je emmer eten voordat je tijd hebt om de appels te verdelen bijv.Of lopen door de hele wei achter je aan om het varkensvoer te kunnen bemachtigen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 25 september 201113 j Auteur De Coburger Fuchs schapen waar ik nog geen foto van had: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 25 september 201113 j @Jasmin: hahaha ja dat dacht ik ook! Maar dan moet ze bij ons op de bank slapen van de winter, anders bevriest ze Dan brei je er toch snel een jasje van en trek je het na de winter weer uit Het is wel een leuke hoor ...die kleine...met z'n gespring achter die gans....ik lag hier in een deuk! En ook zo leuk om te zien hoe er alles doorelkaar loopt: varkens lammetje ganzen, mooi leventje Jorieke...genieten is dat!!
Geplaatst: 25 september 201113 j Dat zijn zeker mooi schapen Jorieke Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.