Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorkomen dat knoflook teentjes uitlopen?


Schoolmeestertje

Aanbevolen berichten

We bewaren de knoflook hier koel & donker & droog, in een gangkast, de roze blijft wat langer goed dan de witte. Als ze uitlopen stoppen we de grote tenen in de grond, dat is meestal wel op de goede tijd, rond oktober. Als we ze nog willen eten snijden we de kiem er wel uit.

 

Je schijnt ze ook in te kunnen vriezen, maar wij hebben dat nog nooit geprobeerd.

Verder kun je er natuurlijk van alles mee maken dat houdbaar is: met olie, drogen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier vriezen we te veel aan knoflook, pepers enz in. Blijft lang goed, alleen niet als je het gesnipperd invriest (dan wordt het na verloop minder van smaak)... ik vries ze gepeld in zodat ze gedeeltelijk/ontdooien kunnen en dan gelijk gebruiken, heb het idee dat als je ze met schilletje in vriest dat die dan meer aan de teen plakt van toch nat worden/bevriezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Het blad van knoflook is gewoon eetbaar dus dan kan je de kiem toch ook eten?

 

Wij bewaren knoflook in een kast in de schuur. Waar het zomers wat koeler dan buiten is en 's winters warmer (altijd boven het vriespunt) Zo blijft het heel lang houdbaar, van het voorjaar begonnen sommige tenen uit te lopen en werd de kwaliteit van sommige bollen wat minder maar het was gewoon nog goed eetbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hier werd op de jaarmarkt gerookte knoflook verkocht. ze gingen als zoete broodjes over de toonbank. ik kocht niet, want ik dacht..knoflook met rooksmaak en dan een streng met 40 bollen eraan..teveel rook voor mij. Sprak ik gisteren mijn dorpsgenoten onder het eten ( Ze hadden allemaal gekocht, en deden dat ieder jaar, wist ik veel) blijkt dat ze helemaal niet naar rook smaken, maar dat de rook een manier is om de bollen goed te houden..ze schijnen dan wel een jaar goed te blijven! Echt spijt heb ik dat ik niets heb gekocht want ik heb ook al een hele kleine oogst...)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...