bettyboop49 Geplaatst: 19 februari 2011 Auteur Geplaatst: 19 februari 2011 Gisteren werd ik gebeld door de buurman op de moestuin, of ik niet een tunnel kas wilde, in ieder geval het frame.... er moet alleen nieuw plastic over........natuurlijk wilde ik die. Iemand anders op de moestuin stopte en vroeg aan de buurman of hij iemand wist voor de kas en de buurman heeft daarom mij gebeld zo lief (hij is 87)!! Vandaag het frame afgebroken bij de vorige eigenaar en alle onderdelen naar onze eigen tuin gesjouwd, morgen het frame weer opbouwen op onze eigen tuin....... hij is vier meter lang en 2,50 breed dus een grote............ ergens hier op het forum heb ik die mooie oppot tafels gezien en die gaat mijn man er ook in maken Joeppppppppppiee!! Verder stonden we te mijmeren wat we allemaal in de tuin willen, en het stuk tuin naast ons stond ook nog leeg, dus vanavond even de voorzitter van de vereniging gebeld en nu hebben we gewoon twee tuinen naast elkaar ........dus geen 120 vierkante meter maar nu 240 vierkante meter hahahaha! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Koert Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Gaat de goede kant op lees ik Betty Ken het gevoel begon met 200m2 samen met een ander stel, binnen een jaar had ik 300m2 voor ons zelf Geniet er maar lekker van, dat wordt denk ik niet veel slapen voor jou vanavond!Worden de tuinen bij jullie trouwens mooi schoon opgeleverd, of moet je nog aan de bak voor die nieuwe tuin? Even a broken clock is right twice a day
bettyboop49 Geplaatst: 19 februari 2011 Auteur Geplaatst: 19 februari 2011 Hoi Koert, Hahaha ik ben al bezig met plannen wat ik allemaal waar wil hebben en ik zal er wel niet van slapen inderdaad alhoewel ik heel de dag heb lopen sjouwen en het was best koud dus misschien toch wel lekker slapen. Op ons complex moet je 75 euro borg betalen voor je stuk grond en als je het weer inlever moet het dus helemaal schoon zijn wil je je 75 euro terug krijgen, dus je krijgt als nieuwe gebruiker een schone tuin die ook nog gefreesd is door de beheerder. Wel lekker hoor, je kan gelijk aan de slag zonder dat je eerst rotzooi moet ruimen. Iedereen is zo aardig, ik heb vandaag ook nog een prachtige rabarberplant gehad van iemand en van een ander weer twee kruisbessen, leuk he.........ik weet nu al waar ik van de zomer veeeeeeeeeel te vinden ben. Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Koert Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Ga je er ook een lekker zitplekje o.i.d. bij maken? Ik heb op mijn tuin heel bewust gekozen voor een ruime indeling, omdat ik meer wil dan alleen moestuinieren, zo heb ik een omheind/beschut terras, een open terras met uitzicht op de maas, een speelhoek, een fruittuin, een zandbak etc. Het is voor ons naast de moestuin ook een plekje om nog verder te ontspannen met o.a. heerlijke picknicks etc. Even a broken clock is right twice a day
aardbeijim Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Dat is mijn bedoelling ook alleen dan geen speeltoestellen Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Zandbak goed idee daar kun je asperge planten inzetten. Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Iedereen is zo aardig, ik heb vandaag ook nog een prachtige rabarberplant gehad van iemand en van een ander weer twee kruisbessen, leuk he.........ik weet nu al waar ik van de zomer veeeeeeeeeel te vinden ben. ik heb het vermoeden dat we jou hier in de zomer weinig te zien krijgen geweldig zeg, mooie uitbreiding! meer grond, een kas....en wat een geluk dat je niet eerst alles hoeft op te ruimen!je kunt gewoon aan de slag heerlijk veel succes!
bettyboop49 Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 Iedereen is zo aardig, ik heb vandaag ook nog een prachtige rabarberplant gehad van iemand en van een ander weer twee kruisbessen, leuk he.........ik weet nu al waar ik van de zomer veeeeeeeeeel te vinden ben. ik heb het vermoeden dat we jou hier in de zomer weinig te zien krijgen geweldig zeg, mooie uitbreiding! meer grond, een kas....en wat een geluk dat je niet eerst alles hoeft op te ruimen!je kunt gewoon aan de slag heerlijk veel succes! Bedankt!! Maar ik kan 's avonds altijd wel even op de laptop hoor, dus ik blijf verslag doen veel te leuk om te doen ......... en ik kan hier ook nog zoveel leren!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
bettyboop49 Geplaatst: 21 februari 2011 Auteur Geplaatst: 21 februari 2011 Het weekend hard gewerkt in de tuin, van de buurman iets verder op hebben we een frame van een tunnelkas gekregen die moesten we eerst afbreken daar zijn we de hele zaterdagmiddag wel mee bezig geweest. Toen kwam er een buurman met herfstframbozen zo'n stuk of vijftien die eerst weer geplant. Van een andere buurman kregen we twee behoorlijke rabarberplanten verder vond ik ergens op de tuin nog bolletjes die uitkwamen ik vermoed blauwe druifjes en verder nog een stukje selderij die ik ook maar weer verzet heb kijken of hij het red. Zondag toch besloten om de tuin van 120 vierkante meter naast de onze erbij te nemen als het dadelijk beter weer wordt komen er meer kapers op de kust en dan hebben we misschien spijt en de tunnelkas wordt ook best groot en ik wil zoveel ......dus toch maar de stap genomen. Volgende week de kas afbouwen en drie grote verhoogde bakken maken. Het was vanmiddag prachtig weer om foto's te maken maar ook heeeeeel erg koud het ijs lag op de waterbakken Toch waren er tekenen van de lente zie hier het eerste speenkruid Verder nog foto;s gemaakt van de opkomende rabarber bij de buurman zag er zo mooi uit!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
aardbeijim Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Dat is nu het voordel van een volkstuin Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Maar ziet er allemaal wel mooi uit. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
bettyboop49 Geplaatst: 21 februari 2011 Auteur Geplaatst: 21 februari 2011 Dit is voor mij ook de eerste grote tuin hoor aardbeijim ik heb altijd gewoon aardbeien, tomaten, paprika's, courgettes en aubergines en kruiden tussen mijn gewone tuinplanten gehad verder deed ik aardappels in een emmer en dat ging ook allemaal goed!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Jorg Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Prachtig allemaal Betty, volg je topic en foto's met veel plezier.
Koert Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 (aangepast) Foto's zijn altijd leuk! Waar komt dat plaatje vandaan met die mooie verhoogde bedden, is dat van een site?(ben altijd erg nieuwsgierig daar naar, ben zelf ook een heel eind met overal verhoogde bedden te maken.) 21 februari 2011 aangepast door Gast Even a broken clock is right twice a day
bettyboop49 Geplaatst: 21 februari 2011 Auteur Geplaatst: 21 februari 2011 Foto's zijn altijd leuk! Waar komt dat plaatje vandaan met die mooie verhoogde bedden, is dat van een site?(ben altijd erg nieuwsgierig daar na, ben zelf ook een heel eind met overal verhoogde bedden te maken.) Uit de tuin van Jamie Olivier Koert http://www.jamieoliver.com:81/gardening/jamies-garden.php?date=11_2010 Staan nog meer foto's op ik wil ze ook verhogen lijkt me veel voordelen hebben. Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Helly Geplaatst: 21 februari 2011 Geplaatst: 21 februari 2011 Kijk dat zijn de voordelen van een gezamelijk complex. Zo doe je hier en daar nog eens wat op, of je hebt er zo ineens weer een lapje grond bij om te verbouwen Mooie nette verhoogde bedden van die J.O. foto. Good things come in small packages
bettyboop49 Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Geplaatst: 26 februari 2011 Vandaag maar weer is hard aan de slag. Verder aan de tunnelkas en we hebben hout gekocht voor verhoogde bakken te maken........het is een beetje donker weer maar niet te koud en volgende week gaat het weer vriezen gadverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Eva Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 vandaag ook bezig geweest....dikke regen!en dan die vorst volgende week...ik word daar niet happy van!
bettyboop49 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 Hoi Eva, Wij hebben gisteren ook wel wat gedaan maar we zijn twee keer maar even naar huis gegaan omdat het zo hard ging regenen dat je niks meer kon doen, gisteravond heeft het lang geduurd eer ik weer lekker warm was.......maar heel raar toch een voldaan gevoel.......is toch de ontspanning die ik voel als ik in de tuin bezig ben. Vandaag begint het ook weer met veel regen maar het wordt wel lichter dus ik hoop vanmiddag nog even wat te kunnen doen. Dat het weer gaat vriezen wordt ik een beetje moe van ik kan niet wachten tot het nu is echt lenteweer gaat worden. Gisteren mijn verschillende soorten Lathyrus ook nog in het regenwater gezet om te weken dus die kan ik in ieder geval in potjes doen vandaag. Verder heb ik ook al wat aubergine en verschillende tomaten gezaaid gisteren .....ben benieuwd.......is de eerste keer normaal kocht ik altijd plantjes. Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
aardbeijim Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Succes ik ga vanmiddag ook wat proberen te doen.Heb jij geen huisje in je tuin om in te schuilen? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
dennislp Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Jammer he dat weer.. Hier regent het al iets van 8 uur non-stop En als iemand een dingetje wil maken waar je onder kan schuilen? Koop een paar houte paaltjes, golfplaatje(s), en je bent al klaar > Planten kopen? Doe het bewust!
bettyboop49 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Geplaatst: 27 februari 2011 Succes ik ga vanmiddag ook wat proberen te doen.Heb jij geen huisje in je tuin om in te schuilen? Ja we hebben wel iets om te schuilen maar als het non stop regent heeft het ook geen zin om daar te gaan zitten. Nu regent het weer heel hard en de tuin is zo wat om de hoek dus nog maar even afwachten. Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Eva Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 ik ga vandaag tomaten en aubergine zaaien!dat is ons geluk denk ik maar zo....we kunnen thuis ook nog heel wat dingetjes voor de tuin doen. toch is er niets beter dan lekker in de tuin werken! als het regent heb ik niets om onder te schuilen...ik krijg pas volgend jaar een huisje in de tussentijd kruip ik onder het afdakje van de buren, die zijn er toch nooit!
bettyboop49 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Geplaatst: 6 maart 2011 Zo wat een heerlijk weekend zeg na dat regenen van vorig weekend! We hebben heel veel gedaan de eerste verhoogde bedden zijn klaar. En het geraamte van de tunnelkas is bijna klaar! Ziet er al goed he!!! Het tuintje voor Sem mijn kleinzoon van net zes!! De rabarber slaat goed aan Voor Oma Betty van Sem en Evi!! Een stuk verder op de tuin zit een Turkse man en die kwam even zeggen dat hij mijn tuin mooi vond worden en hij bracht gelijk 12 aardbeiplanten mee. Ik voel me nu heerlijk ontspannen .Ik had van de week een chaotische week op het werk en ik stond vrijdag nog stijf van de stress!! Genoten van het zonnetje op mijn gezicht en de wind in mijn haren heerlijk!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Aanbevolen berichten