arca Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik heb wat lavendel van de moestuin op een vaas gezet, en nu is de vraag hoe ik dat moet drogen, mijn idee is in een theedoek/krant!? Wie heb praktische tips...p.s. op google verdwaal n beetje..foto's volgen altijd leuk! Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik zet een bosje zonder water in een vaas en dat droogt vanzelf. Om te drogen pluk je de bloemen voordat ze opengaan, dan hebben ze nog veel etherische olie en vallen minder gemakkelijk af. Je kunt ook kleine bosjes ophangen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 op z'n kop ( bosje bijeen binden, na eerst een dagje in de schaduw droog te hebben uitgespreid ) ophangen, op de wind of tocht, uit de zon ( behoud kleur ) Vooral niet 'vochtig ( net geknipt ) samenbinden, éerst iets drogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieter1 Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Wanneer je de bloeistengels van lavendel oogst zet je de plant dan ook aan tot extra bloei? Quote Volg de gebeurtenissen op de kwekerij/imkerij http://bessenkwekerij.com/Van de bijenwas maken we zelf kaarsen: http://www.bijenwaskaarsen.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Bij de gewone Lavendel eigenlijk niet. Wél overigens als je begin juni had gesnoeid, dan maakt de lavendel een nog wat beperktere bloei. Maar nee, gewone lavendel is eigenlijk niet of nauwelijks herhaald bloeiend. Dan heb je de Lavenula stoechas, dat is een ánder soortje lavendel. die is wél herhaald bloeiend, eigenlijk dóórbloeiend ( afhankelijk van lichtintensiteit/ daglengte en temperatuur )Maar dat is dus niet de gewone lavendel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts