Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Lavendel drogen

arca

Recommended Posts

Ik heb wat lavendel van de moestuin op een vaas gezet, en nu is de vraag hoe ik dat moet drogen, mijn idee is in een theedoek/krant!? Wie heb praktische tips...

p.s. op google verdwaal n beetje..

foto's volgen altijd leuk!

genieten

Ik zet een bosje zonder water in een vaas en dat droogt vanzelf. Om te drogen pluk je de bloemen voordat ze opengaan, dan hebben ze nog veel etherische olie en vallen minder gemakkelijk af. Je kunt ook kleine bosjes ophangen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

op z'n kop ( bosje bijeen binden, na eerst een dagje in de schaduw droog te hebben uitgespreid ) ophangen, op de wind of tocht, uit de zon ( behoud kleur ) Vooral niet 'vochtig ( net geknipt ) samenbinden, éerst iets drogen.

• 1 year later...

Bij de gewone Lavendel eigenlijk niet. Wél overigens als je begin juni had gesnoeid, dan maakt de lavendel een nog wat beperktere bloei. Maar nee, gewone lavendel is eigenlijk niet of nauwelijks herhaald bloeiend.

Dan heb je de Lavenula stoechas, dat is een ánder soortje lavendel. die is wél herhaald bloeiend, eigenlijk dóórbloeiend ( afhankelijk van lichtintensiteit/ daglengte en temperatuur )

Maar dat is dus niet de gewone lavendel.