Petrasmoestuin Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart (aangepast) Graag even een suggestie van jullie. Ik heb de Malabar voorgezaaid, eerst 4 dagen geweekt, toen zag ik al kleine worteltjes. Daarna in een potje gedaan met aarde en na 5 dagen zie ik al leuke rode kopjes. Ik wou hem eerst later naast de stokbonen gaan zetten, ik had gelezen dat het een goede buur is. Nu lees ik overal dat de Malabar eigenlijk alleen overleeft of het goed doet in een kas. Nu heb ik een klein kasje (60 x 60) sinds vandaag, zou eigenlijk 1.40 cm moeten zijn, maar is maar 1.10 cm. Ik wil daar ook 2 lagere tomaten in zetten, zou dat ook een goede combinatie zijn, want dan moet ik hem met stokken naar beneden leiden. De Malabar heeft wel veel water nodig, maar de tomaten denk ik minder. Ik doe even een foto van mijn nieuwe kasje erbij. Niet wat wij ervan verwachtten, maar dan heb je een idee. Misschien moet ik de Malabar alleen maar in het kleine kasje doen? In die grote ernaast komen al 4 tomaten, vorig jaar heb ik er ook 4 ingezet (ook 60 x 60) 21 maart aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Rookie Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart Je weet dat Malabar spinazie zo'n twee meter hoog wordt en makkelijk kan uitgroeien tot 3 meter of meer? Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart (aangepast) Ja 2 meter heb ik gelezen, maar niet bij iedereen lukt dat. Ik kan het gokken naast de stokbonen te zetten, ik heb er maar 4 gezaaid, dus bij 2 bakken bonen 2 stuks aan de zijkanten zetten dacht ik ,om te kijken of het wat is. Niet lang koken weet ik, ik gebruik het dan in een ovengerecht, zeker niet rauw. Maar het leek wel leuk met de bloemetjes die bijen aantrekken in die hoek waar ik de bonen heb staan. Maar ik denk te koud. 21 maart aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 21 maart Geplaatst: 21 maart Nu lees ik trouwens weer: niet bij bonen zaaien. Bemesting Malabar spinazie is niet kritisch, maar ze houdt wel van een compostrijke grond met veel stikstof. Dus in elk geval niet bij de bonen planten, wel op het bladgroentebed. Dus dit gaat het niet worden. Quote
Dahli Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart @Petrasmoestuin ik weet natuurlijk niet hoe zonnig jouw bakken staan, maar Malabar kun je prima buiten kweken, mits zonnig en beschut. Vorig jaar was nu niet bepaald een geweldige zomer, maar hier in de volle grond, tussen de tomaten zijn ze 2+ meter geworden. Als je dus een zonnig plekje in 1 van je bakken hebt, zou ik ze daar zetten. Niet in een van die kasjes op de foto, zeker niet in de kleine. Die groeit helemaal vol met lange uitlopers. 1 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.