lilly Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Hallo Allemaal,Ik ga samen met mijn zoon van 9 een mooie moestuin aanleggen in onze achtertuin. We willen de hele tuin gaan gebruiken om mooie groenten, kruiden en planten te zaaien. Voor de consumptie en voor de sier. Mijn zoon wil nog een zakcentje verdienen door onze groenten te verkopen en dan weer nieuwe zaden te kopen voor nieuwe groenten. Hij is helemaal enthousiast (ik ook). De grond van onze tuin is "opgebrachte zandgrond?" Onze vraag is; wat is de beste grond voor onze moestuin om mee te beginnen volgend jaar? Ik heb gelezen dat zand goed is om door de grond te verwerken. De grond "slaat" nu vrij snel dicht bij regen. We willen in februari volgend jaar goed van start gaan, dus tips zijn welkom.Alvast bedankt.Groetjes,Jochem en Evelien Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Welkom.leuk om het zo met je zoon te doen. Quote
lilly Geplaatst: 14 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2012 Dank je wel Jeanne, we zijn benieuwd welke tips we krijgen. Quote
Ruitertje Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Welkom, ik ben ook jong en ik vind de tuin ook geweldig! Denk er aan om later hovenier te worden! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Jorg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Welkom. Stel je vraag even (liefst zo concreet mogelijk) in de bodem en bemesting rubriek: bodem-en-bemesting-f55.html Quote
lorre Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Mss een tip voor uw zoon. Courgetten als je die regelmatig plukt per plant heb je vlug ca 20 stuks per siezoen. En de meeste mensen gebruiken dit wel ergens in een soepje of sausje. Quote Ist vandage ni tis vo morge
Gem Geplaatst: 4 september 2012 Geplaatst: 4 september 2012 Welkom Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~
Maarten Geplaatst: 4 september 2012 Geplaatst: 4 september 2012 Welkom Ik 'moet' het ook doen met zandgrond en heb gemerkt dat de meeste groente en kruiden gewoon groeien. Doe niets bijzonders aan het bemesten, 1x per jaar bemesten met korrels of verse mest. Enige groente die het mij echt niet doet is spinazie, maar dat kan ook aan mij liggen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.