Geplaatst: 20 augustus 201213 j Bij ons op het complex heeft zaterdagavond een man een buizerd dood geslagen.De roofvogel viel de man zijn kippenhok binnen en greep een kip.De man werd zo kwaad dat hij de buizerd dood geslagen heeft...Ik ben er misselijk van.Volgens mij is het zelfs strafbaar.De man heeft zijn kippen niet goed beschermd tegen roofdieren met o.a. Een fruitnetje over de ren.Dat is in mijn ogen vragen om ellende in zo'n landelijke omgeving..Bah.. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 20 augustus 201213 j Bel misdaad anoniem....die lijn is niet alleen voor superzware criminaliteit...
Geplaatst: 20 augustus 201213 j Schandalig, dat liet ik niet zomaar, ik zou zowiezo mijn beklag doen bij het bestuur van de moestuinvereniging,en waarschijnlijk nog meer dan dat.Gaat nergens over om voor zo'n gewone kip een buizerd dood te slaan, dikke kans dat deze nog een laat nest jongen heeft ook, zijn beschermde vogels in Nederland en dat is niet voor niks, juist voor dit soort stompzinnige mensen.Ik ben dus ervoor om actie te ondernemen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 20 augustus 201213 j Misselijk zo'n mooi dier doodmeppen. ... Volgens mij is het zelfs strafbaar. ...Ja dat is strafbaar. Er staan boetes op het doden of verstoren van beschermde dieren. Zijn er misschien meer getuigen? Dan kunnen jullie samen iets doen.
Geplaatst: 20 augustus 201213 j Auteur Er is meteen gebeld met 144 (red een dier) en die schakelde door met politie.Het is dus gemeld bij de politie, maar of er wat mee gedaan wordt...Ook het moestuinbestuur is op de hoogte.Ook is er tevens melding gemaakt van de hoeveelheid kippen die de man heeft.Er zijn per lid 5 dieren toegestaan.Bij hem lopen wel 20...Ik hoop dat ze hem de boel ontzeggen.Ja, er zijn getuigen van het voorval.Deze mensen hebben de ochtend vroeg erna nog gezocht naar de vogel die respectloos over de sloot in een weiland gemikt was..Een poot en een vleugel was nog over.Dit is gefotografeerd. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 20 augustus 201213 j Goedzo Gemma, is dan weer fijn waneer een aantal mensen dit aanpakken en zo'n lozer allicht er nog wat te horen over krijgt.Om het beetje ontopic te houden ben ik meest nieuwschierig naar wat het tuin bestuur hieraan gaat doen, is tenslotte hun grond waarop dit is gebeurd.Hoop geen slappe praatjes, maar actie Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 20 augustus 201213 j Auteur Ik hou jullie op de hoogte! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 20 augustus 201213 j Bah! Daar kan ik nou ook misselijk van worden! en giftig! Als moestuinier werk je toch samen met de natuur! Hoe kun je dan zo'n prachtig beest zomaar doodslaan??? Hier droom ik vannacht van, let maar op... Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 21 augustus 201213 j Auteur Ja, helemaal als je nagaat dat hij zijn hok heel slecht heeft.Het ongedierte kan er zo naar binnen ( ratten, bunzings, misschien een klein vosje en dus buizerds )En al deze dieren, op het vosje na, zijn gespot op ons complex.Dagelijks vliegen er 3 buizerds boven het complex, mooie grote cirkels en krijsen naar elkaar.Heb ze nu al dagen niet gezien... Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 21 augustus 201213 j Ongeacht iof je een naruurmens bent of niet, het is gewoon verschrikkelijk laf om zo een beest dood te slaan,of die nu wel of niet beschermd is ik vind zoiets misselijk makend en hoop dan ook dat ze een (kerel) dan ook eens goed aanpakken en vast zetten, zodat hij weet wat hij gedaan heeft, kan hij eens goed nadenken en wie weet helpt het. gr. Ben
Geplaatst: 23 augustus 201213 j wat een vent ik hoop zeer zeker dat er goede stappen worden onder nomen ..en bij de politie gewoon even blijven na vragen hoe het zit met je aanklacht >>zo houd je ze wel warm
Geplaatst: 24 augustus 201213 j Auteur Nieuws : De politie bleek meteen dezelfde avond de dode buizerd te hebben weggehaald voor bewijs en in de vriezer te hebben gewaard.Ze hebben naam en adres van moestuinbestuur gekregen en zijn bij meneer wezen praten over het voorval.Hij heeft bekend.De officier van justitie legt hem een boete op tussen 300,- en 500,-Als hij dit weigert te betalen komt de boel voor bij de rechter. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 24 augustus 201213 j Mooi! (eigenlijk nog weinig maar goed, ze hebben er iets aan gedaan!) Mag hij wel op jullie complex blijven? Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Schandalig dat de boete zo laag is. Ik vind ook dat ze van het moestuincomplex moeten zeggen: volgend jaar ben je niet meer welkom.
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Als ik in het bestuur zat, was hij meteen eraf gegooid! Jammer van zn planten en zijn kippen, maar dan had hij maar respect moeten hebben voor moeder natuur! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Als ik in het bestuur zat, was hij meteen eraf gegooid! Jammer van zn planten en zijn kippen, maar dan had hij maar respect moeten hebben voor moeder natuur! Je kan natuurlijk altijd met een paar aankloppen bij heb bestuur of een handtekening actie houden. Niet dat het een succes word maar proberen kan je altijd.
Geplaatst: 25 augustus 201213 j je zou hem ook nog als bestuurt een taak straf kunnen opleggen .( vogelhuisjes bouwen het een of het ander anders .roets de laan af maar er zijn veel mensen die rare dingen doen om hun kippen te beschermen .....egels ergens anders uit zetten .als die in hun hok komen .( ken er genoeg die dit doen .of dode kraaien ophangen . marters weg vangen en dan dood maken ....terwijl deze dieren beschermt zijn . maar een straf van uit dat moesttuin bestuur zou wel goed zijn
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Dat is een mooie straf vogelhuisjes maken.Krijg hij het gevoel =laten leven. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 25 augustus 201213 j Zal wel type zijn die denkt goedkoop/voordelig uit te zijn met moestuin, ik hoop het dan komt die boete lekker hard aan, voor zo'n bedrag kun je aardig wat kippen eieren kopen Duur moestuinseizoen geworden dit jaar, niks geen voordeel Boete had van mij ook hoger gemogen maar toch, en ik hoop op nog flinke straf moestuinbestuur. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 28 augustus 201213 j Als ik in het bestuur zat, was hij meteen eraf gegooid! Jammer van zn planten en zijn kippen, maar dan had hij maar respect moeten hebben voor moeder natuur! Je kan natuurlijk altijd met een paar aankloppen bij heb bestuur of een handtekening actie houden. Niet dat het een succes word maar proberen kan je altijd. Beter/formeel juist is om het voorval aan te kaarten bij de eerstvolgende algemene ledenvergadering en te verzoeken om een royement van zijn lidmaatschap. Het bestuur kan het verzoek niet zomaar naast zich neerleggen, aangezien juridisch de ALV boven het bestuur staat/het machtigste orgaan binnen een vereniging is. Het bestuur is dus niet "de baas", zoals vaak gedacht wordt. Er zal over worden gestemd en wanneer een meerderheid van de aanwezigen vindt dat meneer op moet hoepelen, is ie zijn tuin kwijt. Zo is bij ons een jaar of wat geleden iemand die vechthanen fokte en daar ook wedstrijdjes op zijn tuintje mee hield, weggebonjourd.Overigens, wij hebben een goed bestuur. Ofwel, ik denk dat ons bestuur in het geval van een doodgeslagen buizerd zelf bij de eerstvolgende ALV de persoon in kwestie voor royement voordraagt. Dergelijke hufters zijn bij ons niet welkom.
Geplaatst: 16 juni 201411 j Heb net even dit draadje gelezen, tijd doden in de vroege uurtjes, en ik vind dat deze man een zitpaal voor buizerds had moeten plaatsen in zijn tuin.Pal van drie à vier meter hoog met een plat stuk, waar de buizerds kunnen op gaan zitten om te jagen, van daaruit speuren ze de omgeving af naar muizen en dergelijke.Maar toch, heeft hij de tuin mogen behouden? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 18 juni 201411 j Auteur Hij heeft de tuin mogen behouden, wel 500,- boete gehad. En een waarschuwing van het tuinbestuur.( tja, als je je kippen niet aan de rovers kwijt wilt zal je ze beschermen moeten. En dan is een aarbei netje niet voldoende ) Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 8 februari 20188 j Mensen kunnen ook niks oplossen zonder justitie of baas erbij te halen. Ik heb op de volkstuin ook wel dingen gezien, dan stapte ik erop af en belde ik niet eens het bestuur. Ik hou niet zo van dat stiekeme gedoe. Het valt mij ook op dat een dier doden erger is dan een mens doden, wat is dat voor trend?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.