karamanliali Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Hallo iedereen.Ik heb in mijn serre en ook in mijn tuin eigenlijk veel last van mieren nesten.Alle zaden die ik in serre of tuin zaait die worden verwijderd door mieren. Die trekken naar zijn nest zeker.Ik heb van die roze stinkende korrels gebruikt maar die helpt maar paar dagen daarna zijn mieren weer aanwezig.Wat kan ik doen of waarmee kan ik eerst zaden mengen om mijn zaden te besparen, die hoeft maar week te helpen, als de zaden eenmaal kiemt dan zijn ze eigenlijk al gered. Daarna vinden mieren nier meer lekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinkabouter Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Enkele dingen die je kan doen om ze weg te houden:- Zet bij je zaden van die doosjes die mieren lokken. klinkt raar maar de mieren zullen in het doosje gaan en niet naar de zaadjes- Je kan ook proberen de insecten te doden door kokend water in hun nest te gieten. Is wel niet zo diervriendelijk maar anders kan je ook nog iets wat ze lekkerder vinden in de buurt van je zaden leggen, dan gaan ze hier heen en hoef je ze niet te doden?Maar voor de rest kan ik niet zo snel iets bedenken hoor. Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Suggestie: zaadjes binnen laten kiemen en daarna de plantjes in de kas uitplanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinkabouter Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 is ook een oplossing maar,kan uiteraard niet voor alles gebruikt worden hé Quote Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karamanliali Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 Is inderdaad een oplossing maar zoals tuinkabouter ook zegt is niet altijd makkelijk.B.v. met tuinkers zal dat niet lukken, erg kleine zaden en planten je kan nooit een voor een verplanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Nee, das waar, maar kleine plantjes kan je even wat groter laten worden.Je kan ze trouwens ook verhoogd zaaien op iets met poten. en dan heb je alleen maar die poten als "weg" naar je zaden te beschermen ( lijmband bv ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts