Cindeeh Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Goedenmiddag! Ik ben Cindy, ben 18 jaar en woonachtig in Noordholland.Ik ben altijd al gek geweest om lekker buiten te frummelen en schooltuintjes op de basisschool vond ik dan ook prachtig!Helaas verder nooit wat mee gedaan(andere hobby: paardrijden neemt veel tijd in beslag kan ik je vertellen haha).Nu eigenlijk sinds een paar weken begon het toch wel erg te kriebelen, maarja, waar begin je? Bij diverse bekende geïnformeerd en kennis opgedaan. Naar een tuincentrum gegaan en daar het een en ander gevraagd en toen maar aan mijn eerste plantjes gewaagd. Ik heb nu wat kruidenplantjes op de vensterbank.Mijn grond thuis is nog niet goed. Ik heb een klein tuintje waar verder niets mee gedaan word. Ooit een paar plantjes ingestaan maar meer ook niet. Nu hebben mijn opa en oma nog hele goede grond over en die mag ik zo hebben dus die ga ik voor mijn tuin gebruiken en daarna zie ik wel verder. Of de grond dan uberhaupt goed genoeg is, zullen we vanzelf wel zien!Sowieso staat er nog een bamboe-plant in de tuin die wegmoet en alles moet goed opgeruimd worden(het aarde-stuk dan, ligt allemaal vieze troep in) Ik ben dus echt nog een beginnertje, dus alle tips zijn welkom. Wat zijn leuke topics voor beginnertjes als ik? Wat is hot en wat not? Brand maar los, ik ben een en al oor! Groetjes, Cindy. Quote
ilse Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 welkom in ons midden!Leuk dat je stukje grond van je opa en oma mag gebruiken.Wat betreft leuke topics.... tja dat is nou net waar je belangstelling voor hebt.Gewoon eens dingen opzoeken via de zoek balk en anders kijken bij nieuwe berichten enzo. Veel plezier! Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
Cindeeh Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik bedoelde met de grond van mijn opa en oma niet hun tuin maar de grond in míjn tuin hahaha. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 22 augustus 2012 Geplaatst: 22 augustus 2012 Welkom,en je kan je hier goed inlezen hoor,over van alles en nog wat. Quote
Lynn Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Welkom en heel veel succes met je tuin! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Welkom. En voldoende voor de beginner te vinden hier ja. Ik zou zeggen : veel leesplezier. En update ons es met een foto ? Quote
Cindeeh Geplaatst: 28 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2012 Jaa! Hier zijn wat foto's. Dit is de langwerpige bak waar ik voorlopig mee bezig ben. Hier staan aardbeitjes, boerenkool en broccoli in. Dit is mijn 'Square Foot Gardening' bak met aarde van opa en oma! Ik heb nog een zak van 20 liter potgrond, die ik er maar doorheen vermeng en dan bemest. Dan kunnen daar van de week alvast radijsjes in en verder kan de bak dan in de lente gebruikt worden. Dit is momenteel de voortuin. Hier ga ik wat lavendel in plaatsen denk ik. Dat kleine boompje is dood en gaat weg. Verder mag ik van het voorjaar een stuk tuin van mijn vriend gebruiken!Mijn vriend woont samen met zijn ouders op een grote boerderij. Zijn moeder heeft vroeger ook gemoestuind dus die kan me mooi helpen met de tips and tricks. Dus dan kan ik daadwerkelijk écht in de grond werken haha. Hoop dat jullie zo een beetje een beeld krijgen van mijn mini achtertuin.Van het voorjaar ga ik ook allemaal planten en bloemen binnen zaaien en dan lekker naar buiten om het mooi op te fleuren Quote
Gem Geplaatst: 4 september 2012 Geplaatst: 4 september 2012 Welkom Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.