Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke pruimen soort is dit?

Guest jack

Recommended Posts

ik zag deze pruimboom ergens staan . hij was op stam dus een boom van pakweg stam ongeveer 2 meter hoog en dan had je de kruin .hij zat vol met deze pruimen . denk dat deze soort ook in me tuin zet .......

Reine victoria kan ik zeker aanraden. Ze zijn zelfbestuivend, en je hebt zeer snel een flinke oogst. Ik heb twee reine victoria bomen van pas een jaar of 4 oud staan, aan de ene had ik minder oogst door de late nachtvorst dit voorjaar maar aan de andere hangt zeker nog 7 kilo terwijl ik er al een kilo of 5 afgehaald heb. Prima pruim om uit het vuistje weg te snaaien, om er jam van te maken of een pruimentaart.

Overigens, ik heb halfstam bomen, neemt niet teveel ruimte in en vind ik makkelijker met plukken dan een hoogstam.

ik heb nu zo blauwe pruimen bo0om staan

heeft dit jaar erg veel pruimen gegeven .alleen ze waren iets kleiner .hoe zo dit kwam ??

zal hem eens op het voorjaar wat bemesten met oude koeien mest

ik zal navraag doen bij het tuin centrum of ze deze soort daar ook hebben ......

nou hier had ik toch zo 4 emers vol van en heb er ook nog afgedaan wegens dat de takken te ver omlaag kwamen heb er ook steun palen onder moeten zetten ..maar wel lekkere jam van gemaakt .......

Denk dat je geluk hebt gehad met de vorst dit voorjaar. Ik heb een Victoria en een Opal op de volkstuin, in de Opal dus geen pruimen en in de Victoria een stuk of 20. In de Victoria in de achtertuin, die beschutter is dan de volkstuin, wel heel veel pruimen.

Ja op een gegeven moment heb je de pruimen uit het vuistje, de pruimenjam, de pruimentaart en de pruimencrunch wel een beetje gehad. Geen wonder dat ze ze in Oosteuropese landen laten gisten en er vervolgens slibowitsch van stoken. Gelukkig helpt ons konijn ook mee, die is ook gek op pruimen heb ik onlangs ontdekt

hier gaan altijd veel pruimen na buurt bewoners

verder maak ik er veel jam van die ik dan weer .weg geef aan mensen die graag pruimen jam lusten

wilde dit jaar ook wat pruimen wijn .( drank laten maken helaas is daar nog niets van gekomen .maar jam genoeg .....

• 4 years later...

Hoi

Mijn pruimen zijn op dit moment rijp. De kleur lijkt op Opal.

welk ras het is weet ik niet.

w0elke rassen zijn op dit moment rijp en welk ras zou het kunnen zijn?

gezien de kleur , en dat het een tuincentrum boompje was, vermoed ik Opal.